در جلسات توجیهی مطبوعات، شرکت ها باید متوجه چند نکته باشند.
هفته فناوری جیتکس (Gitex) پیشرو است و بسیاری از شرکتها تلاش می کنند که توجه رسانه ها را بسوی خود جلب کنند. بسیاری از شرکتها به کنفرانسهای مطبوعاتی می روند به منظور اینکه با بسیاری از روزنامه نگاران در یک نمایش بیپرده و رودرو در ارتباط باشند. بااین حال گاهی اوقات آنها فرضیه کلی ازیک کنفرانس مطبوعاتی زنده را فراموش می کنند. به عنوان یک قاعده کلی یک کنفرانس مطبوعاتی برای موقعیتهای خاص برگزار میشود، زمانی که شما واقعا می خواهید تاثیرگذار باشید.
این نشست باید بصورت پرسش و پاسخ باشد، شما می توانید یک پیشرفت مهم را اعلام کنید و به توضیح مفاهیم مهم محلی و گسترده تر آن بپردازید. متاسفانه بااینحال اینجا در منطقه ما بیشتر شاهد گسترش انتشار مطبوعات هستیم.
نمایندگان شرکتها اطلاعات در دسترس که در حال حاضر از طریق وبسایت و یا در مطبوعات منتشر شده اند را ارائه میدهند. هیچ تعامل معناداری بین سخنرانان و روزنامهنگاران وجود ندارد. اگر عادلانه بنگریم خواهیم دید که روزنامه نگاران نیز تمایلی به پرسیدن سوالات دشوار ندارند.
کنفرانس مطبوعاتی موقعیت مناسبی برای روزنامه گاران و شرکتها برای کسب اطلاعات بیشتر از یکدیگر است، پس بیاید ارزش خبری آن را حفظ کنیم.