کارتهای ویزیت مقوایی با فناوری تلفن هوشمند تلفیق میشوند.
برای آنکه پلی روی شکاف میان کارتهای ویزیت مقوایی و دنیای دیجیتال ایجاد شود، شرکت چاپ رنگی CTI در سیدنی (Sydney trade outfit) قصد دارد کارتهای ویزیت الکترونیکی را به گونهای ارایه دهد که اطلاعات تماس را به طور مستقیم روی گوشی تلفن هوشمند شما دانلود نماید.
این برنامه میتواند به یک وب سایت هم متصل شده و مسیر سادهای را برای خرید برای مشتریان ایجاد نماید. "تیم لو" مدیر اجرایی ارشد CTI در این باره میگوید:" این اقدام جدید به نوعی متمایز است و امید میرود با پیشروی دنیای دیجیتال در حوزهی چاپ، بتواند باعث افزایش فروش برای مشتریان شرکت شود."
وی میافزاید: " بعید است محبوبیت تلفنهای همراه کمرنگ شود و عقیده دارد آوردن کارتهای ویزیت مقوایی به قرن بیست و یکم، یکی از استراتژیهایی است که در آینده نیز کاربرد دارد. او میگوید: «به عقیدهی من، صنعت چاپ به طور کلی به حمایت یکدیگر نیاز دارد. ما شاهد بودهایم که بازار چاپ دچار رکود شده و شرکتهایی از دور خارج شدهاند. CTI به دنبال همکاری بلندمدت است. ما میخواهیم از صنعت حمایت کنیم و به این شرکتها کمک کنیم تا به فعالیت و کسب درآمد ادامه دهند، به همین دلیل خدمات خود را توسعه میدهیم تا محصولات جدید و متناسب با بازار امروز را شامل شود.»
این محصول از طریق یک کد چاپ شدهی QR در پشت و روی کارت استفاده میکند که به یک صفحهی پروفایل متصل است که میتوان از طریق یک تبلت یا تلفن هوشمند به آن دسترسی داشت. این پروفایل تمامی اطلاعات مربوط به تماسهای معمولی به همراه پیوندهای دیجیتال را شامل میشود تا مشتریان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، بتوانند به راحتی به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.
"لو" میگوید: " این فناوری بدین معناست که کاربران دیگر نیازی ندارند که یک مرحلهی اضافی را انجام داده و اطلاعات تماس را در تلفن خود تایپ کنند. آنها میتوانند از طریق برنامهی QR reader دفتر تلفن خود را انتقال دهند، و همزمان، کارت فیزیکی خود را نگه دارند."
او میگوید: "این فرصت هیجانانگیزی برای ماست، فرصتی برای متصل ساختن فناوری جدید با صنعت چاپ، و این به نفع چاپ است. همه تلاش میکنند تا راهی را برای فروش کارتهای چاپ شده پیدا کنند. برای نسل ما، کارتهای ویزیت چاپ شده هنوز هم یک گزینهی ارجح است، اما با استفاده از کارتهای الکترونیکی، شما میتوانید بهترینها را هم در دنیای فیزیکی و هم دیجیتال داشته باشید."
در انتهای پروفایل دیجیتال میتوان لوگو و نشانی سایت یا url مشتری تجاری را نیز اضافه کرد تا به تکرار معاملات کمک شود. "لو" میگوید این یک راه دیگر برای حمایت CTI از مشتریانش است. او اضافه میکند: "ما مشتریان کوچک خود را حفظ میکنیم، و مقادیر کمی از محصول را با ایدههای مختلف و با قیمتی منصفانه به آنها ارایه میکنیم. ما به دنبال حجم بزرگ معاملات نیستیم و همین باعث انعطافپذیری شرکت ما شده است."
"تیم ما سالها با یکدیگر همکاری کرده و مشتریان را که عمدتا SME ها هستند حفظ نموده است. همچنین ما تلاش میکنیم حتیالامکان از تامینکنندگان محلی استفاده کنیم تا از صنعت محلی نیز حمایت کنیم. پایگاه مشتریان ما باثبات بوده و همواره در حال رشد است، و هر سال 10 تا 20 درصد به آن اضافه می شود."
کدهای QR در رنگهای مختلفی موجود خواهد بود. CTI کارتهای ویزیت استاندارد، دورو و گوشه گرد را در اندازههای مختلف در ساختمان فیرفیلد (Fairfield facility) در نیو ساوت ولز (NSW) تولید میکند. لو میگوید برای مشتریانی که 500 کارت ویزیت سفارش دهند، عضویت سه ماههی رایگان و برای مشتریانی که 1.000 کارت ویزیت سفارش دهند، عضویت شش ماههی رایگان برای کارت ویزیت الکترونیکی در نظر گرفته شده است. خدمات کارت ویزیت الکترونیکی از ماه اکتبر ارایه خواهد شد.