English

نکاتی اساسی برای جذب بازدیدکنندگان به غرفه ی نمایشگاه شما

آرشیو خبر بازدید: 2197 کد مطلب: 859  

نکاتی اساسی برای جذب بازدیدکنندگان به غرفه ی نمایشگاه شما

ME Printer/سوسن ریاحی
همه ی غرفه داران سعی می کنند که اینکار را انجام دهند، پس شما چگونه مطمئن می شوید که می توانید از آنها پیشی بگیرید؟
۱۳۹۳ دوشنبه ۸ دي ساعت 07:55

 جذب بازدیدکننده و تعامل با او زمانی که در غرفه­ ی شما حضور دارند.اگر شما این کار را بخوبی انجام دهید منجر می شود به ارتباطات جدید و افزایش تبادلات  بسوی کسب ­وکار شما.

با این حال همه­ ی غرفه داران سعی می کنند که اینکار را انجام دهند، پس شما چگونه مطمئن میشوید که می توانید از آنها پیشی بگیرید؟

در اینجا چند نکته که به شما کمک می کند بازدیدکنندگان را جذب و سپس آنها را با غرفه ­ی خود درگیر کنید ارائه می گردد:

جذب بازدیدکننده

تعامل موفق با بازدیدِ بازدیدکننده از غرفه­ ی شما آغاز می شود. در اینجا چهار راه کارآمد برای ربودن توجه بازدیدکننده به شما معرفی می شود.

1)    بازدیدکنندگان خود را سرگرم کنید. سرگرمی یکی از مطمئن­ ترین روشها برای بدست­ آوردن توجه اولیه است.

2)    طراحی چشمگیر و جذاب غرفه. طراحی­ های منحصربفرد و چشمگیر می تواند بیشتر از هرتدبیری جلب توجه کند. بیشتر شرکتهای طراحی صرفا بر انتقال اطلاعات تمرکز دارند و به جلب توجه فکر نمی کنند. استفاده از رنگهای شاد و جذاب و نورپردازی نوآورانه کمک می کند که توجه مردم به سمت شما جلب شود.

3)    کارگاه و سمینار. اکثر شرکت­ کنندگان در نمایشگاه­ها بدنبال راه­ حلهای جدید و کارآمد و مبتکرانه برای چالشهای تجارت خود هستند. بنابراین مباحث خوب و جذاب، به خوبی به مخاطبان مورد هدف شما نشان می دهد که شما راه ­حلهایی برای چالشهای صنعت دارید.

4)    تکنولوژی. یک یا دو ابزار الکترونیکی به شدت توجه­ ها را جذب می کنند. محبوب­ترین تکنولوژی که ما تا کنون استفاده کرده ایم،  شبیه­ ساز F1  است که بازدیدکنندگان را در صف های جلو غرفه­ ها صف­ب ندی می کرد. هر کس عبور می کرد می خواست بداند این سروصدا برای چیست، پس هم از غرفه بازدید می کرد هم توجهش را به شما می داد.

تعامل با بازدیدکنندگان در غرفه

پس از آن که جذب غرفه­ ی شما شدند باید آنها را درگیرکنید. یک روش دقیق برای اینکار وجود ندارد. بهترین تکنیک ،ترکیبی از چند روش است.

در اینجا چهار ایده  که در غرفه ی نمایشگاهها با موفقیت استفاده شده ، ذکر می شود.

1)    قهوه. ممکن است واضح بنظر برسد اما به چند دلیل کارآمد است.

الف) ممکن است یک قهوه یا چای ارزان بسختی در نمایشگاه گیر بیاید، پس شما چیزی را که بسیاری از مردم بدنبال آن هستند را ارائه می دهید.

ب) کافئین می تواند به بی­حالی و خستگی بازدیدکنندگان نمایشگاه کمک کند.

ج) یک نوشیدنی گرم این زمان را به شما می دهد تا با مکالمه­ ای به تعامل با بازدیدکنندگان بپردازید(زمانی که آنها صبر می کنند تا نوشیدنی خنک شود).

د) کافئین بر گیرنده ­های شادی­آور تاثیر می گذارد و از لحاظ روانی یک لینک مثبت به برند شما ایجاد می کند.

  2) تعامل کارکنان. همه ­ی ما غرفه­ هایی را دیده­ ایم که کارکنان آن بنظر دوستانه و با دانش هستند که باعث می شود که بایستید و یک گفتگوی کوتاه در مورد برندشان داشته باشید.

  3) ویدئو. یک ویدئوی  با کیفیت بالا، محرک ، چشم­ نواز و حاوی اطلاعات است. مطمئن شوید که راههای ارتباطی را به آنها می دهید تا مخاطبان خود را افزایش دهید. مثلا بگویید "یکی از نشریه­ های ما را بردارید" یا "کد QR مارا اسکن کنید تا برای ما ایمیل بفرستید."

4) iPad خود را بیرون بیاورید.  تکنولوژی و ابزارهای جالب نه تنها باعث جذب بازدیدکنندگان به غرفه­ ی شما می شود، بلکه یک راه بسیار خوب برای جمع­ آوری اطلاعات تماس مخاطب، تکمیل و بررسی و نشان­ دادن محصولات است. مردم به مراتب اطلاعات مخاطب را بیشتر در آیپاد یا تبلت نگه می دارند تا در یک لیست کاغذی طولانی.

پیگیری..

اینکه شما تصمیم می گیرید که بازدیدکننده را جذب کنید و سپس به تعامل با او بپردازید اهمیت دارد، اما اینکه شما موقعیت های پیش آمده را پیگیری کنید از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر شما اطلاعات شخصی مخاطبان را دارید پیامهای شخصی بفرستید، اینکار برای مخاطبان بیادماندنی­ تر است و منجر به درک و شگفتی برند شما می شود.

شرکت درنمایشگاه­ یک سرمایه­ گذاری بزرگ است که اگر به درستی انجام شود پاداش زیادی در انتظار شما خواهد بود. بنابراین حتما به دقت در مورد اینکه چگونه می خواهید بازدیدکننده را جذب کنید به تعامل با آنها بپردازید و پس از آن پیگیری کنید، فکرکنید. با توجه به این نکات در مراحل برنامه­ ریزی می توانید انتظارداشته باشید که سرمایه­ ی شما با سود قابل توجهی بازمی گردد.


اخبار مرتبط با این خبر


نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :