English

آیا شما انعطاف پذیر هستید؟

آرشیو خبر بازدید: 2048 کد مطلب: 828  

آیا شما انعطاف پذیر هستید؟

دنیس میسون/سوسن ریاحی
در عصر اینترنت یا باید در تولید یک محصول واحد بسیار کارآمد بود و یا بسیار انعطاف پذیر، در آنچه که می توانند تولید کنند.
۱۳۹۳ شنبه ۲۹ آذر ساعت 11:28

 گیلبرت دوست قدیمی من است. هنگامی که ما هر دو جوان بودیم، برای یک شرکت کار می کردیم. گیل یک شاخه از تولیدات را راه ­اندازی کرد و من کمک می کردم که محصولاتش را به بازار ببرد. با گذشت سالها  راهمان از هم جدا شد، اما همچنان با هم در تماس بودیم. پس از پشت سرگذاشتن چند سال موفق درشرکت­های بزرگ، گیل تصمیم گرفت با مدرک مهندسی مکانیک، تجارت خود را آغاز کند، یک فروشگاه بزرگ ماشین که طیف گسترده­ای ازلوازم را تولید می کند.

تخصص گیل در آن بود که می دانست چگونه مواد خام مانند پلاستیک و فلز را به آنچه که مشتریانش می­خواستند تبدیل کند. او همیشه می دانست که چگونه تولید موثر خواهد داشت و راههای خلاقانه­ ای برای کنار هم قرار دادن قطعات داشت. مشتریان او تقریبا همیشه خوشحال و کارکنانش وفادار و متعهد بودند. کسانی که تعهد و وفاداری کافی را نداشتند تشویق می شدند که به شاخه­ ی دیگری از کار بپیوندند. مشتریان گیل به طورمعمول تولیدکنندگان بزرگتری  بودند که تولید و بهره­­ برداری ماشین آلات پیچیده  و بزرگ را داشتند و گیل به آنها کمک می کرد که گره از کارشان باز کنند. او دریافت چگونه کلاه بیسبال را ثابت نگه دارد تا ماشین  سوزنکاری بتواند تصویری با جزئیات  بر روی آن  بزند. یک مشتری دیگر که یک دستگاه برای سرخ­ کردن دونات ساخته بود از بینش و تجربه­ ی گیل برای کنترل قطعات کوچک خمیر که در روغن داغ شناور بودند، استفاده کرد. برخی مشتریان گیل از قطعات ماشین آلات قدیمی که دیگر در دسترس نیستند استفاده می کنند، اما گیل همیشه می تواند  با نگاه به بخش خراب شده بفهمد که چگونه یک قطعه ­ی جدید بسازد.اغلب قطعه ­ی جدید بهتر از قطعه­ ی اصلی کار می کند.مشتریانی که به مشکل برخورده ­اند به سراغ او می روند تا راه­حلی برای مشکلشان پیدا کند.علاوه براین او مشاوره نیز می دهد و اغلب به مشتریانش می گوید اگر یک تغییر کوچک در طراحی یا بعضی از مشخصات خود بدهند به نتیجه­ ی بهتری دست خواهند یافت.

من همیشه با خودم فکر می کردم که فروشگاه ماشین گیل شبیه یک چاپخانه است و چاپخانه­ دار موفق، راه کسب و کارش مشابه به اوست. آنها طیف گسترده­ ای از فرآیندها را کنار هم می گذارند تایک محصول را تولید کنند. فروشگاه ماشین از فلز و پلاستیک به عنوان مواد خام استفاده می کند و  مواد اولیه­ ی  چاپخانه­ کاغذ است.

همانطورکه تجارت گیل از دستگاه سوزن­دوزی تا دستگاه پخت دونات کارایی دارد. پرینترهای تجاری به طور کلی جزوات و پوسترها را در فروشگاه دارند. موفقیت گیل یک تابع از توانایی های اوست که طیف گسترده ­ای از فرآیندهاست و در نهایت محصولی که مشتریانش می خواهند را تحویل می دهد. چاپخانه­ داران با قابلیتهای  قبل از چاپ، چاپ و طیف گسترده­ ای از تجهیزات صحافی به طور مشابه عمل می کند. اما در اینجا این قیاس شروع به تجزیه شدن می کند. فروشگاه ماشین گیل شامل ابزارآلاتی مانند چرخ ، پیچ ، چرخ­دنده و ده­­ها ابزار دیگر با اهداف خاص است. با اینحال بسیاری از چاپخانه­ داران کار خود را شامل چاپ و برخی از فرایندهای حمایتی می بینند. بدون شک، این تمرکز دراین بخش به این دلیل اتفاق می افتد که  مطبوعات تاکنون از پیچیده ترین تجهیزات همچنین قطعات پر هزینه در فضای بسته تشکیل شده است.

اما این تمرکزاغلب در راه چگونگی کسب و کار تعریف می شود، نه گردش کار. اگر یکی از مشتریان گیل احتیاج به چیزی که از ورق فلز ساخته شده باشد پیدا کند، دستگاه برش و پانچ به بازی گرفته می شود. اگر آنها نیاز به چیزی که دقیق بچرخد داشته باشند از دستگاه فرز و تراش استفاده می کنند. تفاوت مهم در اینجا این است که در فروشگاه ماشین، هیچ یک از دستگاهها محوریت ندارد، در حالی که چاپخانه (که به طور کلی مشتری، محدود به انتخاب تنها یک فرایند چاپ و فرمت است ) تمرکز تقریبا بر روی یک کار است. یک فروشگاه ماشین خوب یک کارخانه عمومی است که انعطاف پذیری زیادی دارد. یک چاپخانه­ دار خوب ، یک کارخانه است که متکی بر به حداکثر رساندن بهره ­وری از یک ماشین و یا فرآیند خاص است. گیل الگوهای سنتی را درهم شکست، برخی از مشتریان ممکن است  نیاز به قطعاتی داشته باشند که متحرک است در  حالی که دیگری ممکن است چیزهایی که هرگز جابه­ جا نمی شوند را بخواهند. همچنین این ایده­ ی تاحدودی افراطی که مواد پلاستیکی و یا کامپوزیت ممکن است به­ جای فلز به خوبی عمل کنند را در ذهن داشت.

گیل قادر است به مشتریان نشان دهد که پلاستیک با فلز برابری می کند یا حتی بهتر از آن عمل می کند. رقبای او که فکر می کنند فلز به پلاستیک ارجحیت دارد و با آن کار می کنند اغلب از وی عقب مانده ­اند.

امروزه دنیای  چاپ نیز به طور مشابه در حال تغییر است . دیجیتال، افست، فلکسو، تونر یا جوهر، مشتریان اغلب نمی تواند بی­ تفاوت باشند.

استقبال از تکنولوژیهای جدید یا متفاوت چاپ لزوما به معنی رها کردن نسخه ی قدیمی آن نیست. روزنامه­ ها این درس را با مشاهده­ ی هسته­ ی اصلی تجارت خود به عنوان نگهداری از عامل بزرگ مطبوعات ، به جای  توزیع اخبار و تبلیغات توسط بهترین و کارآمد ترین وسیله­ی ممکن آموخته ­اند.

چاپخانه­ داران امروز به گسترش قابلیت­های خود با نصب دستگاه­های فرعی جدید و یا فرآیندهایی که به افزایش احتمال اینکه مطبوعات را مشغول نگه دارند، رو می­ آورند. اما اغلب مطبوعات با ارائه ی خدمات پستی  یا تشویق مشتریان به استفاده از رسانه های اجتماعی و یا کدهای QR استفاده از یک بخش کوچک را افزایش نمی دهند. PUR و دیگر پروژه­ های اطلاعات متغیر فقط به خوبی  اطلاعات مشتریان هستند و اغلب این داده ها به اندازه کافی خوب نیست.

این درس و انتخاب برای بسیاری از چاپخانه داران روشن شده­ است .کارآمد بودن در تولید یک محصول واحد و انعطاف پذیر بودن در آنچه تولید می شود.

گیل در حال حاضر بازنشسته شده است،اما او از حرفه­ ی پنجاه ساله ­اش در طول زمان و تمرکز نکردن بر روی یک محصول لذت برده ­است.گیل چاپخانه­دار نبود اما می توانست یک چاپخانه­ دار خوب باشد.


اخبار مرتبط با این خبر
ردیفتیترتاریخ
1 آیا شما انعطاف پذیر هستید؟ ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ آذر


حسینی : به طور اتفاقی با این مطلب برخوردم بسیار جالب بود و دید من را عوض کرد چون سررشته ای در ترجمه دارم لازم به ذکر است بسیار خوب ترجمه شده است موفق باشید
نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :