English

بسته بندی سفیر فرهنگی است

آرشیو خبر بازدید: 1413 کد مطلب: 802  

بسته بندی سفیر فرهنگی است

ایپینا
نماینده شرکت ایران روتاتیو گفت: بسته بندی سفیر فرهنگی است زیرا یک بسته بندی زیبا و فرهنگی می تواند پیام های متعددی را به مخاطبان سایر کشورها منتقل کند.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ آذر ساعت 21:14

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صنعت چاپ و بسته بندی ایران، نخستین کنفرانس ارتقای کیفیت محصولات چاپ و بسته بندی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد.مهندس علی ظریف که سخنران نشست «بسته های پیشنهادی سرمایه گذاری در صنایع چاپ و بسته بندی و ورود به بازار منطقه» بود در صحبت های ابتدایی خود اظهار کرد: برگزاری چنین کنفرانس هایی بسیار ارزشمند است چراکه همچین برنامه هایی بسیار کم برگزار می شود. در کشور ما اکثر اندیشمندان تنها می اندیشند و کمتر کار عملی می کنند و بلعکس بیشتر کارگران ما تنها کار می کنند و کمتر فکر می کنند و حال باید با برگزاری چنین همایش ها و کنفرانس هایی اندیشمندان را به کار کردن و کارگران را به اندیشیدن دعوت کنیم.

در ادامه ظریف در تفاوت کشورهای عادی با پیشرفته گفت: در یک کشور پیشرفته 80 درصد بسته بندی ها متمایز از دیگران است زیرا می خواهند مشتری را جذب کنند درحالی که در کشورهای نه چندان پیشرفته تنها 20 درصد محصولات از یکدیگر متمایز هستند.

وی ادامه داد: در کشوری مانند ایران که قریب به 80 میلیون جمعیت با سلیقه و نظرات متفاوت دارد با کمی تنوع محصولات در بسته بندی می توان به سودهای کلان و پیشرفت های خوبی دست پیدا کرد.

این مدرس دانشکده چاپ در ادامه به بیان آماری از تنوع بسته بندی در دنیا پرداخت و اظهار کرد: بیش از 72 درصد از محصولات بسته بندی شده در خانواده محصولات پلاستیکی، کاغذ و مقوا قرار دارند و این نشان می دهد که پتانسیل این چند حوزه بسیار بالا است و سرمایه گذاری در این بخش ها ریسک کمی دارد.

وی ادامه داد: البته امروز دیگر بسته بندی ساده معنایی ندارد و بیشتر بسته بندی ها به صورت ترکیبی انجام می شود زیرا تنوع مواد اولیه بسته بندی باعث جذب مشتری می شود.

نماینده شرکت ایران روتاتیو با اشاره به سهم ایران در صنعت چاپ منطقه گفت: در حالا حاضر سهم ایران در بسته بندی خاورمیانه تنها 4 درصد است در حالی که این آمار در سال 2009 بیش از 8 درصد بوده است و این موضوع بیانگر این است که کشورهای همسایه ما به خوبی سرمایه گذاری کرده اند و ما در این حوزه خوب عمل نکردیم و این موضوع فاجعه است زیرا روزی ما قدرت اول منطقه بودیم.

وی ادامه داد: عده ای تصور می کنند که کتاب سفیر فرهنگ است در صورتی که این یک تصور غلط است زیرا یک بسته بندی زیبا و فرهنگی می تواند پیام های متعددی را به مخاطبان سایر کشورها منتقل کند.

ظریف در توضیح نحوه سرمایه  گذاری کشورهای پیشرفته در صنعت چاپ اظهار کرد: کشورهای پیشرفته ماشین های جدید می خرند و ماشین های فرسوده خود را به ما می فروشند و با این کار جای پای خودشان را در صحنه رقابت محکم و ما را از صحنه رقابت دور می کنند.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که رشد بسته بندی 5/2 برابر سایر حوزه های چاپ است و این به عوامل متعددی مثل کوچک شدن خانواده، گسترش زندگی شهری، رشد جمعیت، عوض شدن استانداردهای زندگی، تعداد زنان شاغل و افزایش صادرات کالاهای مصرفی برمی گردد.

نماینده شرکت ایران روتاتیو در بخش پایانی صحبت هایش بیان داشت: بدون شک صنعت چاپ ما بیمار است و به آن توجه نشده، بنابراین فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری است و هر فرد یا شرکتی که در این حوزه سرمایه گذاری کند بی شک به سود زیادی خواهد رسید، البته باید به این موضوع توجه کرد که امروزه بسته بندی یا لوکس است و یا اقتصادی و این بدان معنا است که دوران بسته بندی ساده به پایان رسیده است.

 


اخبار مرتبط با این خبر
ردیفتیترتاریخ
1 بسته بندی سفیر فرهنگی است ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۰ آذر


نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :