English

مشتری‌مداری اولویت شرکت های بزرگ است

آرشیو خبر بازدید: 1306 کد مطلب: 798  

مشتری‌مداری اولویت شرکت های بزرگ است

ایپینا
دکتر محمد احمدی، استاد دانشگاه گفت: شرکت های بزرگ مشتری‌مداری را در اولویت کار خود قرار می دهند زیرا در صورت از دست دادن مشتری، سود را نیز از دست می دهند.
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ آذر ساعت 16:45

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صنعت چاپ و بسته بندی ایران، نخستین کنفرانس ارتقای کیفیت محصولات چاپ و بسته‌بندی روز گذشته در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد. نخستین سخنران این نشست دکتر محمد احمدی از اساتید حوزه ارتباطلت دانشگاه های ایران بود که به صحبت درباره نیاز امروز ایران، افزایش دانش و مهارت فروش حرفه ای و ارتباط با مشتری پرداخت.

احمدی در ابتدای صحبت های خود گفت: حرکات دست و صورت در مشتری‌مداری بسیار تاثیرگذار است زیرا هنگامی که مشتری احترام را از طرف مقابل ببیند بدون شک او نیز به فروشنده احترام می گذارد و این رابطه دوطرفه باعث صمیمیت بیشتر و درنتیجه همکاری خواهد شد.
وی ادامه داد: امروزه به ارزش های مورد نیاز مشتری توجه زیادی می شود زیرا در صورت رعایت نکردن نیازها، مشتری را از دست خواهیم داد. شرکت های بزرگ بحث مشتری مداری را در اولویت کارهای خود می گذارند و ابتدا با تبلیغات مشتری را جذب می کنند، سپس با وی فعالیت های اقتصادی انجام می دهند و در آخر مشتری را حفظ می کند.
 
این استاد دانشگاه ابتکار را یکی از راه های حفظ مشتری دانست و اظهار کرد: شرکت های بزرگ به دنبال راه ها و شیوه های جدید فروش هستند تا به واسطه آن مشتریان خود را حفظ کنند.
سردبیر نشریه چاپ و نشر در ادامه به توضیح اصول چچند جانبه ارتباط با مشتری پرداخت و گفت: اگر در ارتباط با مشتری روحیه مثبت نداریم باید دور کسب و کار را خط بکشیم، زیرا تمام درآمد ما به ارتباط با مشتری بر می گردد. در فضای کسب و کار باید به روز باشیم و بازار را در دست بگیریم تا مشتریان خود را از دست ندهیم.
وی ادامه داد: اگر در فضای کسب و کار مثبت نگر باشیم، می توانیم دیگران را نیز جذب کنیم و با این کار دیگران را نیز به کار جذب می کنیم، در واقع اگر ما کار خود بزرگ بشماریم و با انرژی آن را به دیگران معرفی کنیم این کار باعث رونق فضای کاری ما می شود.
احمدی در بخش پایانی صحبت هایش اظهار کرد: هر مشتری یک ویژگی خاص دارد و ما نباید دنبال مشتری سازگار با اخلاق خود باشیم و گاهی نیاز است که تغییر کنیم تا بتوانیم سایر بازارها را نیز در دست بگیریم. شعار سازمان جهانی بازاریابی این است که دوستی با همه و دشمنی با هیچکس این یعنی اگر دنبال درآمد بالا هستید باید مشتریان زیادی و با سلیقه های مختلف داشته باشید، در واقع باید بتوانیم احساس خوب به هر سلیقه ای داشته باشیم و این حس خوب را به دیگران انتقال دهیم.  

اخبار مرتبط با این خبر
ردیفتیترتاریخ
1 مشتری‌مداری اولویت شرکت های بزرگ است ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ آذر


نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :