یافته های نظرسنجی توسط ارزیابی ارتباطات BR می گوید: ترجیح مردم استفاده ترکیبی از رسانه های سنتی و دیجیتال است.
حدود 85 درصد از متخصصان ارتباطات که توسط BR ارتباطات منطقه ی آزاد مورد بررسی قرار گرفته اند،اعم ازمدیران روابط عمومی ، بازاریابی و مشاوره گفته اند: آنها ترجیح می دهند برای ترویج برند تجاری خود به مشتریان از ترکیبی از رسانه های متعارف و آنلاین استفاده کنند.
این نظرسنجی آنلاین که بین سپتامبر و اکتبر 2014 انجام شد، شامل پاسخ دهندگانی است که در زمینه ی تبلیغات، بازاریابی، مدیریت برنامه ریزی و روابط عمومی در سراسر مصر، لبنان، قطر و امارات متحده عربی کار می کنند.
بها فتایری ، مدیرعامل BR ارتباطات منطقه آزاد گفت: در عصر اینترنت، رسانه های سنتی رقابت شدیدی با رسانه های جدید که قدرت تعامل و ارتقا بیشتر دارند مواجه شده اند. یکی از فعالترین صحنه های رسانه های دیجیتال ،خاورمیانه است. با توجه به گزارش دانش اقتصاد عرب، جمعیت اینترنت تا سال 2017 به 197 میلیون افزایش خواهد یافت.
وی همچنین افزود : چاپ پویای دیجیتال مدت زیادی است که مورد بحث است و روند جهانی در سالهای اخیر اشاره به نزول تبلیغات چاپی در برخی از نقاط جهان دارد. اما بررسی های اخیر ما بر این واقعیت تأکید دارد که متخصصین ارتباطات در منطقه، از اهرم قدرت هر دو رسانه ی دیجیتال و چاپ برای رسیدن به تعامل گسترده تر با مشتریان خود استفاده می کنند. در همین حال، با توجه به جمعیت رو به رشد مصرف کنندگان تکنولوژی در خاورمیانه، رسانه های آنلاین به عنوان یک ابزار قدرتمند و مهم برای حرفه ایها در ارتباطات ظاهر می شود.
براساس این نظرسنجی، نزدیک به نیمی یا 45٪ از پاسخ دهندگان گفته اند ترجیح می دهند از روش های آنلاین مانند: رسانه های اجتماعی در نشر اخبار حوادث و اتفاقات استفاده کنند.
50 درصد از افراد مورد مطالعه گفته اند: آنها از رسانه های دیجیتال برای آگاهی از اخبار روزانه استفاده می کنند و روش های سنتی مانند چاپ را (که کانال مورد نظر 20% از پاسخ دهندگان بود) را رها کرده اند و 30٪ باقی مانده از پاسخ دهندگان، از هر دو حالت ارتباطات -چاپ و دیجیتال - به عنوان یک راه به دست آوردن اخبار روزانه استفاده می کنند.
فتایری گفت : هدف ازاین نظر سنجی که برای اولین بار توسط BR ارتباطات منطقه آزاد انجام شد صرفا کشف اطلاعات بود . هدف ما در آینده، سازماندهی مطالعات مشابه به منظور درک به روزتر و عمیقتر از روند رسانه ها و صنعت ارتباطات منطقه است.