پتانسیل زیادی برای تبلیغات دیجیتال وجود دارد و کشورهایی مانند امارات متحده عربی و عربستان سعودی خود را برای توسعه شهرهای هوشمند آماده کرده اند و به ترویج تقاضا برای کانالهای سازگارتر ارتباطات مانند تبلیغات دیجیتال می پردازد.
تعیین کمیت و اندازه دقیق صنعت تبلیغات دیجیتال دشوار است،اما طبق گزارش PARC، 4.2 میلیارد دلار در تبلیغات سال گذشته شورای همکاری خلیج فارس GCC هزینه شده است که 14 درصد آن متعلق به تبلیغات محیطی است.
آیا منطقه با بازارهای جهانی دیگر همراستا است؟
با توجه به اکوسیستم رسانه ای منطقه که هنوز تحت سلطه کانالهای ATL سنتی در خاورمیانه است، در حال حاضر یک انحراف با روند جهانی بازار دارد.اما این روند به سرعت در حال تغییر است و شکاف بین رسانه های دیجیتال و سنتی در حال کاهش است بویژه در امارات متحده عربی که توسط PwC به عنوان یک بازار رو به رشد با بیش از 5 درصد نرخ رشد سالانه در تبلیغات محیطی طبقه بندی می شود.
بزرگترین چالش هایی که این صنعت با آنها دست و پنجه نرم می کند چیست؟
پیشرفت در تبلیغات محیطی به قوانینی که پلیس رسانه OHH تعیین کرده، وابسته است زیرا آنها تصاویر عمومی هستند که بخشی از چشم انداز شهری را شکل می دهند. بنابراین رشد آیندهی تبلیغات محیطی دیجیتال بویژه در خاورمیانه وابسته به اندازهی فهرست کالای موجود تبلیغکنندگان دارد که وابسته به تایید از جانب تنظیم کنندگان قوانین دارد.
کجا فضای بیشتری برای رشد وجد دارد؟
ارتباطات بیسیم دیجیتال و گسترش فرودگاه در سراسر منطقه قرار دادن تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال در هسته اصلی استراتژی ارتباطات قرار دارد. مکانهای نیمه خصوصی مانند مراکز خرید، هتلها، مراکز تجاری و ساختمان های مسکونی نیز هنوز رشد صعودی بسیاری خواهند داشت.از دیدگاه تکنولوزی، نوآوری در تکنولوژی تلفن همراه ،تبلیغات محیطی را قادر خواهد ساخت که نقش بسزایی در توسعه تجارت سیار داشته باشد.
در سالهای پیش رو چه خواهد شد؟
سرمایه گذاریها و دستاندرکاران بیشتری در این کار وارد خواهند شد .هنوز پتانسیل رشد بسیاری برای تبلیغات دیجیتال و رسانههای تبلیغات محیطی وجود دارد.برندها خواستار نتیجه بیشتر و بهتر در تبلیغات هستند، پس فرصتها برای تبلیغات محیطی دیجیتال گسترش مییابد.اما به طور کلی برای تبلیغات دیجیتال تازه شروع راه است.