بازاریابی مستقیم شکلی از تبلیغات است که به سازمانهای تجاری و غیرانتفاعی این امکان را می دهد که با مشتریان و مخاطبان خود از طریق طیف وسیعی از رسانه ها از جمله تبلیغات بر روی وبسایت ها، تراکتهای تبلیغاتی، آگهی، کاتالوگ و سیستم های عامل تلفن همراه ارتباط مستقیم داشته باشند.
بازاریابی مستقیم شکلی از تبلیغات است که به سازمانهای تجاری و غیرانتفاعی این امکان را می دهد که با مشتریان و مخاطبان خود از طریق طیف وسیعی از رسانهها از جمله تبلیغات بر روی وبسایت ها، تراکتهای تبلیغاتی، آگهی، کاتالوگ و سیستم های عامل تلفن همراه ارتباط مستقیم داشته باشند.
هنگامی که تراکتهای تبلیغاتی و کاتالوگها از شرایط بدی که در دوران رکود اقتصادی 2009 و بلافاصله بعد از آن بوجود آمده بود رنج می بردند و رکود در اقتصاد جهانی باعث کاهش بودجه بازاریابی شد ودر عین حال تجار تلاش می کردند که کسب وکارشان را از دست ندهند. در همان زمان شبکه های آنلاین و موبایل ها شروع به جذب بخشی از درآمد تبلیغات ، با ارائهی قیمتهای مقرون بصرفه تر نسبت بازاریابی چاپی کردند. طبق عقیده ی برخی از ناظران، بازاریابی مستقیم بر پایه چاپ در بحران بسر می برد و رو به زوال می رفت.
از زمانی که گرد و غبار رکود اقتصادی فرونشست و اوضاع اقتصاد جهان به آرامی بهبود یافت بازاریابان ارزش و اثربخشی تبلیغات چند مجرایی را آرام آرام درک کردند وتیراژ تراکتهای تبلیغاتی و کاتالوگها رشد کرده و تثبیت شدند.
طبق بیشتر محاسبات این تجارت مثل گذشته نخواهد شد. سطح تیراژ به احتمال زیاد هرگز مانند دوران قبل از رکود نمی شود. با این حال بازاریابان و مصرف کنندگان بطور یکسان بر تراکتهای تبلیغاتی و کاتالوگها ارزش می نهند چرا که آنها بطور فزاینده ای به دنبال ارتباط بیشتر و شخصی کردن مضامین هستند.