English

سه قانون بازاریابی محتوا برای چاپخانه داران حرفه ای

آرشیو خبر بازدید: 2268 کد مطلب: 757  

سه قانون بازاریابی محتوا برای چاپخانه داران حرفه ای

متیو پارکر/سوسن ریاحی
یک خریدار چاپ کهنه کار در مقاله ای بیان می کند که چگونه چاپخانه داران می توانند با استفاده ی بهینه از مطالب مشتریان خود را درگیر کنند.
۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر ساعت 14:11

 تماس

تماس بعدی

تماس بعدی

همه­ ی ما در مورد زندگی فروشندگان می دانیم. تماسهای غیرمستقیم یکی پس از دیگری... تا زمانی که شخصی را علاقه­ مند بیابند و با او ارتباط برقرار کنند و این تقلا کردن ادامه دارد.

اما راه دیگری نیز وجود دارد.

شرکتهای چاپ باید از بازاریابی محتوا استفاده کنند.

اما بازاریابی محتوا چیست؟ راهی است برای اینکه با مشتریان خود از طریق دادن اطلاعات مفید و موثر در ارتباط باشیم. اطلاعاتی که مورد علاقه­ ی آنهاست و می توان از طریق خبرنامه­ها، وبلاگ ها و یا پست الکترونیکی به دست مشتریان برسد.

شرکتهای چاپ ازاین مطالب برای در تماس بودن با مشتریان و ایجاد یک ارتباط پایدار استفاده می کنند. چشم خریداران با اطلاعاتی که چاپخانه ­داران برای آنها ارسال می کنند درگیر می شود. چون شما آنها را درگیر کرده­ اید، به احتمال زیاد در زمان مناسب از شما خرید می کنند. پس چاپخانه­ دارانی که از این روش استفاده می کنند باید کنترل بیشتری بر خطوط فروش خود داشته باشند تا مشتریان بتوانند نیاز خود را برطرف کنند.

بیشتر چاپخانه­ داران از این روش استفاده نمی­ کنند در عوض سخت کار می کنند تا به اهداف خود دست یابند.آنها کنترل کمتری بر خطوط فروش خود دارند و این راه آسان برای حفظ ارتباط با مشتری را نادیده می گیرند.

با این حال، برای ایجاد این روابط شما نیاز به انجام بازاریابی محتوا از راه درست آن دارید. در اینجا سه ​​قانون که هر شرکت چاپ باید به یاد داشته باشد را ذکر میکنیم.

1-  دلایل اینکه چرا شما بازاریابی محتوا را انجام می دهید بیاد داشته باشید.

بسیاری از شرکت های چاپ بازاریابی محتوای خود را با بهترین نیات آغاز می کنند. با این حال، با گذشت زمان هر روزه فشار بر فروش افزایش می یابد و کارکنان هرچه بیشتر بر تماسهای غیرمستقیم تمرکز می کنند و به بازاریابی محتوا اهمیت نمی دهند. اما بیشتر شرکتها دریافته­اند که هرچه بیشتر از بازاریابی محتوا دور شوند فروش سخت­تر خواهد بود. چند دلیل برای این موضوع وجود دارد: اینکه بازاریابی محتوا شرکت شما را در ذهن مشتری نگه می دارد.این را بخاطر داشته باشید که شاید زمانی که شما با مخاطبتان ارتباط برقرار می کنید آنها آماده­ ی خرید نباشند.

مطالب مفید به این معناست که حضورتان را خاطرنشان کنید، تا زمانی که آنها آماده خرید بودند شما در ذهن آنها باشید.

چندبار شما با یک مشتری صحبت کرده ­اید و متوجه شده­ اید که آنها با رقیبان شما کار می کنند؟ بیشتر مشتریان با کسانی ارتباط برقرار می کنند که در آن زمان بیشتر در ذهنشان مانده باشند. بازاریابی محتوا بدان معناست که مشتریان چشم­ انداز شما را فراموش نکنند.

بازاریابی محتوا راه بسیار خوبی برای نشان دادن این است که شما  نیاز مشتری را درک می کنید و با چالش هایی که در کسب و کارشان مواجه می شوند، آشنا هستید و همچنین نشان دهید که شما دقیقا شرکتی هستید که می توانید چالش هایشان را حل کنید.

با این حال بازاریابی محتوا زمانی به ثمر می نشیند که شما قانون دوم را نیز بیاد داشته باشید.

2-  ارائه­ ی مطالب مفید برای مخاطبان

سریع­ترین راه برای اینکه مطمئن شوید  مشتری با مطالب شما درگیر نمی شود این است که به آنها مقدار زیادی اطلاعات فنی دهید. بیشتر مخاطبان به روند انجام کار شما علاقه ­ای ندارند شما باید مطمئن شوید که تمرکز مطالب شما بر روی کسب­ و کار آنها و اینکه چگونه چاپ به آنها در تجارتشان یاری خواهند رساند، باشد.

در وهله ی اول شما باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما مورد توجه مخاطبتان است. بسیاری از چاپخانه ­داران تلاش می کنند به هرکسی که می توانند چیزی بفروشند. با اینحال اگر بازاریابی محتوا در این راه قدم بردارد ممکن است زیاد موثر نباشد . زمانی  موثرتر خواهد بود که با مخاطبان بسیار متمرکز شده صحبت کنید.

در قدم بعدی باید بر روی مشکلات مخاطبتان تمرکز کنید. آیا تا بحال متوجه شده­ اید که چقدر مردم شکایت کردن را دوست دارند؟ هیچ چیز نمی تواند مخاطبان را به اندازه ­ی صحبت در مورد مشکلاتشان مشغول کند. اگر شما مخاطبان مورد هدف خود را انتخاب کرده ­اید پس باید درمورد مشکلاتی که هم­اکنون روبرو هستند، صحبت کنید.

بیاد داشته باشید که مشکلاتشان مستقیما نباید به چاپ مربوط باشد اما شما می توانید خدماتی ارائه دهید که در حل مشکلاتشان به آنها کمک کند.

شما همچنین نیاز دارید که به آنها ثابت کنید که می توانید در حل مشکلات کمکشان کنید. برای اینکار یک استراتژی بسیار کارآمد وجود دارد و آن ارائه­ ی مطالعه ­های موردی است.

مطالعه موردی :

به مخاطب کمک می کند که بفهمد چگونه راه­ حل شما در زندگی واقعی او موثر خواهد بود.

به راه­حل شما اعتبار می دهد.

به شما اعتبار می دهد.

به مشتری حقایق را نشان می دهد تا برای خرید تصمیم بگیرد.

مطالعه موردی یک راه بسیار کارآمد برای ارائه­ ی یک محتوای مفید خواهد بود. البته باید در نظر داشته باشید که این مطالعه موردی باید منحصر به شرکت شما باشد که کسی نتواند بدون ذکر نام شرکت شما آن را کپی کند.

با اینحال شما نمی توانید فقط یک مطالعه موردی ارائه دهید، شما باید بازاریابی محتوا را با دقت انجام دهید.

3-  اطمینان حاصل کنید که طرح بازاریابی محتوایتان عملی است.

اولین بخش از برنامه­ ی عملی شما باید این باشد که شما افرادی را پیدا کنید که مطالبتان را برای آنها ارسال کنید. آنها باید موافق ارسال مطالب شما باشند. شما نمی توانید فقط مطالبتان را به هرکسی که دلتان خواست، ارسال کنید.

فروشندگان شما باید مرتبا از مشتریان بپرسند که آیا مایل هستند که مطالب مفید را بطور منظم دریافت کنند؟ شما همچنین می توانید یک فرم ثبت نام در وب سایتتان داشته باشید و یک هدیه، که زمان ثبت­ نام در سایتتان دریافت کنند. مثل یک کاغذ سفید یا خدمات دیگری که با کار چاپ بعدیشان به آنها می دهید.

همچنین مسئله­ ی مهم دیگری نیز وجود دارد که شما تصمیم بگیرید که چگونه مطالبتان را آماده کنید. این اولین سوالی است که وقتی با چاپخانه ­داران صحبت می کنم از من می پرسند.

بخاطر داشته باشید که شما مجبور نیستید محتوا را خودتان ایجاد کنید.ممکن است شما مطالب دیگران را منتشر کنید و همان ارزش را برای خواننده داشته باشد (البته به یاد داشته باشید که همیشه نام نویسنده را ذکر کنید و لینک مرجع را قرار دهید.) من همیشه برای مخاطبین ایمیلم مقالاتی که فکر می کنم مفید هستند را ارسال می کنم. البته به آنها می گویم که چرا این مقالات مفیدند.

شما ممکن است  از یک حرفه ­ای درخواست کنید که برای شما مطالبتان را بنویسد،این کار هزینه می برد اما یک نویسنده ی حرفه ­ای مطالبی می نویسد که واقعا بر خواننده تاثیرگذار خواهد بود.

درنهایت شما نیاز به یک برنامه دارید که چه موضوعاتی را می خواهید پوشش دهید و همچنین نیاز به جدول زمانبندی برای انتشاراتتان دارید. این بسیار مهم است که بطور مستمر و منظم با مخاطبانتان در ارتباط باشید.

ممکن است بنظر برسد که کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

آیا بازاریابی محتوا زمان زیادی می برد؟

در مقایسه بازاریابی محتوا و تعداد مشتریانی که با آنها در ارتباط هستد با تماسهای تلفنی که برقرار می کنید، شما سریعا به این نتیجه خواهید رسید که بازاریابی محتوا راهی موثر و کارآمد، برای اینکه با مشتریان خود در ارتباط باشید.

بازاریابی محتوا جایگزین تلفن نیست، اما شما را قادر می سازد که به دستاوردهای بیشتری برسید ، اگر فقط از تلفن استفاده می کنید.

در اینجا کارایی بازاریابی محتوا را برای یک شرکت چاپ بررسی می کنیم.

این شرکت تعدادی نامه ­ی پستی هدفدار به بخش بسیار خاصی از بازار ارسال می کند، محتوای هریک از این نامه­ ها برای آنها مفید خواهد بود. همانطور که این ارسال ها ادامه می­یابد شرکت از طرف مخاطبان تماسهایی دریافت می کند و این مخاطبان هستند که این ارتباط را آغاز می کنند و شرکت می تواند بسیاری از این ارتباطات را به یک تجارت خوب تبدیل کند. اگر می خواهید به نتایج مشابه برسید باید قدمهای اولیه را درست بردارید.

در اینجا سه نکته برای اینکه چگونه بازاریابی محتوای خود را شروع کنید ذکر می کنم:

1)   شروع به درست کردن یک لیست کنید.

2)   تصمیم بگیرید که در مورد چه موضوعاتی می خواهید بنویسید.

3)   یک جدول زمانی برای انتشار مطالبتان طرح­ریزی کنید.

بزودی درخواهید یافت که تماسهای غیرمستقیم ضرورت کمتری دارد.

من به شما قول نمی دهم که هرگز نیاز به تماس غیرمستقیم پیدا نمی کنید.بلکه بازاریابی محتوا یک راه جدید از تجارت را برای شما باز میکند و مشتریان به شما وفادارتر خواهد بود.

بازاریابی محتوا واقعا تماسها غیرمستقیم را کاهش می دهد و دیری نمی پاید که دیگر نیازی به تماس غیرمستقیم نخواهید داشت.


اخبار مرتبط با این خبر


نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :