English

ترغیب به خرید اساسی‌ترین مزایای بهره‌گیری از بسته‌بندی به عنوان یک معیار تبلیغاتی در عرصه تجارت است.

آرشیو خبر بازدید: 1087 کد مطلب: 702  
مدیر گروه صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز;

ترغیب به خرید اساسی‌ترین مزایای بهره‌گیری از بسته‌بندی به عنوان یک معیار تبلیغاتی در عرصه تجارت است.

ایسنا
بسته‌بندی عامل اساسی برای فروش هر چه بیشتر اجناس و کالاهای تولیدی واحدها، ایجاد و پیدایش اشکال و روش‌هایی خاص، جدید و جذاب در ارائه آن محصولات به مصرف کنندگان است.
۱۳۹۳ دوشنبه ۲۶ آبان ساعت 14:45

 منطقه آذربایجان‌شرقی، هر قدر بسته‌بندی یک محصول، زیبا، مناسب، در برگیرنده مشخصات، معرف محصول و مطابق با جنبه‎ها و خصوصیات روانشناختی خریداران باشد، به همان اندازه، از بازار و فروش خوبی برخوردار خواهد بود.

مدیر گروه صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز اظهار کرد: ترغیب به خرید و تکرار در خرید اساسی‌ترین مزایای بهره‌گیری از بسته‌بندی به عنوان یک معیار تبلیغاتی در عرصه تجارت است.

 جواد حصاری در این باره گفت: فروشگاه‌های بزرگ کاهش هزینه نیروهای انسانی و هم‌چنین کاهش وقت خرید مصرف‌کنندگان را از مزایای بسته‌بندی عنوان می‌کنند.

 وی تشریح کرد: بسته‌بندی موجب کاهش هزینه حمل و نقل و انبارداری محصولات و مواد غذایی برای کارخانه‌ها خواهد شد.

 حصاری از عناصر یک بسته‌بندی در جذب مشتری گفت و ادامه داد: یک بسته‌بندی خوب از عناصر مختلفی مانند جذابیت در نام، طراحی زیبا، تبلیغات و قیمت مناسب برای جذب مشتری تشکیل شده است.

 مدیر گروه صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز بسته‌بندی را از عوامل موثر در فروش مواد غذایی دانست و یادآور شد: توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیکی متعدد در صنایع وابسته به بسته‌بندی به خصوص چاپ، باعث شده بسته‌بندی علاوه بر نگهداری مواد یکی از عوامل پویا و موثر بر فروش مواد غذایی و محصولات کشاورزی در بازار رقابتی تجارت محسوب شود.

 حصاری با اشاره به تاثیرات ارزشمند بسته‌بندی تاکید کرد: درج اطلاعات بر روی بسته‌ها و انتقال به مصرف‌کننده را باید از تاثیرات ارزشمند بسته‌بندی قلمداد کنیم.

 دانشیار گروه علوم و صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز نیز گفت: سلامت مصرف‌کننده، سهولت در مصرف و ارزش افزوده محصولات با بسته‌بندی تامین خواهد شد.

سید هادی پیغمبردوست افزود: چنانچه فکر و برنامه‌ای برای حضور در بازارهای داخلی نداشته باشیم در بازارهای خارجی نیز با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

 وی با اشاره به ویژگی‌های بسته‌بندی تشریح کرد: در شناسنامه هر کالایی، تاریخ تولید، انقضاء و ترکیبات تشکیل دهنده آن درج می‌شود.

 پیغمبردوست ادامه داد: حفظ محصول در حمل و نقل و کاهش ضایعات در توزیع را باید از مزایای بسته‌بندی‌های مناسب بدانیم.

 دانشیار گروه علوم و صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: بسته‌بندی مرحله‌ای است که محصول وارد تعامل و برقراری ارتباط با مصرف‌کننده می‌شود.

پیغمبردوست از معایب فقدان شناسنامه در بسته‌بندی تولیدات گفت و تاکید کرد: فقدان شناسنامه در بسته‌بندی تولیدات اعم از باغی، دامی، زراعی و... مانع جلب نظر مشتریان در بازار خواهد شد.

 بر اساس این گزارش، بسته‌بندی مناسب و زیبا یکی از ارکان اساسی در تولیدات یک مجموعه تولیدی و موفقیت آن در بازار رقابت بین‌المللی است و به طور کلی بسته‌بندی باید بتواند به وظایف اصلی یا عملکرد خود در سه زمینه اقتصادی، تکنیکی و تبلیغاتی پاسخگو باشد و با توجه به محدودیت‌های هر سه زمینه طراحی شده باشد.

داشتن این ویژگی‌ها شرط اصلی نگرشی درست به آن است و بسته‌ای که فاقد هرکدام از این شاخص‌ها باشد در یکی از بخش‌های تولید، توزیع یا فروش با مشکل مواجه می‌شود.

 


,


نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :