فرمت جدید این نمایشگاه بر فرایندهای ترویج، آموزش و ایجاد شبکه تمرکز دارد.نمایشگاه و کنفرانس زایکون کافی (www.xeikoncafe.com) 20 تا 23 مارس سال 2018 در بلژیک برگزار می شود و تعداد زیادی از شرکت¬های مختلف در این رویداد حاضر خواهند شد تا به روش مناسب تر و علمی تر با هم تعامل داشته باشند.
در نمایشگاه سال 2018 یک کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد و در آن به ارائۀ سخنرانیهایی در زمینۀ فناوری پرداخته خواهد شد و همچنین کارگاههای عملی نیز برای افزایش فرصتها برای ایجاد شبکه برگزار خواهند شد.
دنی مرتنز (Danny Mertens) از عوامل برگزاری این نمایشگاه میگوید: هدف ما از برگزاری این نمایشگاه فراهم نمودن یک محیط آموزشی صنعتی است که در آن به بحث در مورد آینده محصولات دیجیتال پرداخته خواهد شد. ما بدنبال کسب سود بیشتر از صنعت هستیم، به مردم کمک میکنیم تا با فرصتهای جدید در تولید محصولات دیجتال آشنا شده و از آنها در کسب و کار خود بهره ببرند و به سطح بالاتری ارتقاء یابند. در این سال دوباره بر روی نوآوریهای صورت گرفته در صنعت بستهبندی تمرکز شده و ما امیدواریم افراد بیشتری نسبت به سال گذشته از این نمایشگاه دیدن فرمایند. ما همچنین یک برنامۀ سالانه برای برگزاری این نمایشگاه تهیه نمودهایم. پیشنهاد شده تا برنامههای آموزشی و اطلاعرسانی در مورد رویههای صنعتی در بخش بستهبندی، چاپ، برندها و طراحیها نیز اجرا شود.
این انجمن جدید دارای برنامههای فنی آموزشی است که در کنار برنامههای نوآورانه میتواند موجب رشد و توسعه در بخش بستهبندی گردد. با معرفی آکادمی زایکون کافی، ما جنبۀ فنی این رویداد را ارتقاء خواهیم بخشید. هدف این است که بازدیدکنندگان بتوانند راه مناسبی برای ترسیم آیندهای موفق برای کسب و کار بیابند. به گفتۀ مرتنز، ما به شرکتکنندگان کمک میکنیم تا با فناوریهای برجستۀ موجود در بازار آشنا شوند و بتوانند به نحو احسن از آنها در حوزۀ کاری خود استفاده نمایند.
این آکادمی ترکیبی از کارگاههای سخنرانی و کارگاههای عملی خواهد بود. کارگاههای تعاملی به شرکتکنندگان کمک خواهند کرد تا دانش لازم را کسب نمایند و تصمیمگیری مناسبی برای کسب و کار خود داشته باشند. فراتر از مشخصات محصول، نکات مهمی در رابطه با ایمنی غذایی، اتوماسیون، کاوش و خلاقیت دیجیتالی، صرفهجویی در هزینه و همچنین فناوریهای چاپ ارائه خواهد شد.
سخنرانیها بر روی تکنیکهای بستهبندی امروزی تمرکز خواهند داشت و در عین حال تمام جنبههای تولید دیجیتال را پوشش خواهند داد، از جریان کار گرفته تا رسانههای چاپی و مواد مصرفی و تجهیزات نهایی. شرکتکنندگان میتوانند یکی از موضوعات مربوط به چاپ لیبلهای چسبی، حرارتی، بستهبندیهای منعطف و دیگر موارد انتخاب نموده و در جلسات سخنرانی شرکت نمایند. هر یک از این جلسات سخنرانی در محوطۀ داخلی نمایشگاه برگزار خواهد شد و این کار بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.
در کنار این آکادمی، نمایشگاه سال 2018 دارای جلسات سخنرانی عمومی و ارائۀ نکات کلیدی و الهامبخش نیز خواهد بود که شرکتکنندگان مجاز به حضور در همه این جلسات هستند. در بسیاری از موارد، سخنران از بین مالکان برندهای تجاری انتخاب میشود که در مورد برخی از برنامههای مختلف اجرایی نمایشگاه صحبت خواهد نمود.
در پایان اینکه، رویداد امسال شامل یک برنامۀ اجتماعی در شب دوم (21 مارس) است.این یک همایش غیررسمی بوده که به شرکتکنندگان این امکان را میدهد تا با سخنرانان و دیگر بازدیدکنندگان ملاقات نمایند، فعالیتهای روزانه نمایشگاه را مرور کرده و در مورد ایدهها و مسائل مربوطه با یکدیگر حرف بزنند. خلاصه اینکه یک فرصت ایدهآل برای ملاقات با همکاران صنعتی خود و ارتباط با آنها است.
مارتنز میگوید: ما تلاش داریم تا نمایشگاه زایکون 2018 را بعنوان یک کلاس آموزشی سطح بالا برگزار نماییم. ما از شرکتکنندگان میخواهیم تا برنامههای کاربردی را فرا بگیرند و کسب و کار خود را ارتقاء بخشیده و برای خود و مشتریانشان مفید باشند. بیش از 40 برنامه آموزشی و عملی در این نمایشگاه اجرا خواهد شد و هر یک از شرکتکنندگان میتوانند در هر یک از آنها که علاقمند هستند حضور پیدا کنند.