شرکت آمازون به لطف حق ثبت اختراع، وارد دنیای چاپ سه¬بعدی شده است. این شرکت اخیرا طرح¬های خود در زمینۀ چاپ و تولید محصولات سفارشی را عمومی نموده است. این در حالی است که شرکت آمازون قبلا نیز در زمینۀ چاپ سه¬بعدی فعالیت داشته و این اختراعات جدید به کاربران اجازه داده تا با سطوح جدیدی از کنترل در محصول نهایی آشنا شوند.
آمازون یکی از بزرگترین توزیع کنندگان محصولات دیجیتال در جهان بوده و این سرمایه گذاری جدید نقطۀ عطفی است که چندین راه مختلف پیش پای شرکت نهاده است. با وجود اینکه این شرکت قبلا محصولاتی مرتبط با تکنولوژی چاپ سه بعدی ارائه نموده است، محصولات جدید به مشتریان و کاربران اجازه میدهد تا سفارشات خود را با این چاپگرهای جدید انجام دهند. کاربران از طریق همین سایت میتوانند با دستورالعملهای کار با این تجهیزات را فرا بگیرند. این کار به شرکت امازون این امکان را میدهد که سفارش ثبت شده را به یکی از فروشگاههای خود منتقل نماید.
این مدل جدید هم برای شرکت و هم برای مشتریان سودمند است. این روش برای شرکتهایی که بدنبال یافتن اقلام موجود در انبار دچار مشکل هستند مفید است. از این رو چاپ با دستورالعمل قبلی، به آنها اجازه میدهد که محصول را انبار نکنند و در لحظه تولید کرده و تحویل مشتری دهند. این کار بسیار راحتتر از جستجوی کالا در انبارها و فروشگاهها است.
آینده آمازون در زمینۀ چاپ سه بعدی
آمازون پتانسیل بسیار بالایی برای این روند جدید از زنجیرۀ تأمین اقلام دارد. دلیل آن واضح است. این سیستم جدید موجب کاهش چشمگیر هزینه ها میشود. مشتری در هنگام تولید محصول میتواند نظرات شخصی خود را اعمال نماید. به وضوح مشخص است که آمازون روند درستی را در پیش گرفته است.
غول کالاهای اینترنتی، به سمت تولید محصولات تغییر مسیر داده است. آنها اختراعات زیادی در زمینۀ چاپ سه بعدی ثبت نمودهاند. بعنوان مثال، آنها از ایدۀ کامیونهایی که محصولات را برای تحویل حمل میکنند استفاده نموده اند.
آمازون هم مانند گوگل وارد دنیای تولید افزایشی شده است. این غولهای دنیای فناوری، با تخصص بالا در زمینۀ محصولات دیجیتال، چاپ سه بعدی را بعنوان یک مدل تولیدی در نظر گرفته و روشهای قدیمی را تغییر داده اند و هر دوی اینها بطور آنلاین به خرید و تبلیغ محصولات خود می پردازند.