چاپ صنعتی کل زندگی ما را احاطه کرده و نمونه ای از قدرت و نقش خلاقیت در صنعت می باشد و به طور فزاینده ای برنامه های هوشمند ارائه می کند. بخصوص اینکه، برخی از بخش ها با بهره گیری از چاپ الکترونیک، ساخت لمینیت و چاپ سه بعدی توانسته اند نتایج بهتری کسب کنند.
در کنفرانس پرینت فور آل (Print4All) این امکان وجود دارد که بتوان با شرکتهای زیادی که در این زمینه فعالیت دارند آشنا شد. یکی از این شرکتها، شرکت بومپان (Bompan) است که حضور خود در این رویداد را تأیید نموده و قرار است در مورد راه حلهای خلاقانۀ این شرکت برای ما توضیح بدهد.
صنعت چاپ دستخوش یک دورۀ تحولی بسیار گسترده شده است. برخی از افراد این دورۀ تحولی را یک سیر تکاملی مستمر می دانند و برخی دیگر پا را فراتر گذاشته و از تغییرات کنونی بعنوان یک انقلاب یاد میکنند: نکتۀ حتمی در این بین این است که الگوهای تولید و عملکرد، به سرعت در حال تغییر هستند و فرصتهای جدیدی برای تفکیک و سفارشی سازی تولیدات، پیش روی فعالان این بخش قرار داده اند. اساس همۀ اینها معرفی فناوریهای جدید مربوط به چاپ دیجیتال – و بویژه چاپ اینجکت – است که با مزایای بیشماری که این فناوریهای جدید دارند، بهینه سازی ظرفیت و هزینه های تولید و همچنین انعطاف پذیری عملیاتی را به همراه داشته اند. چاپ صنعتی هوشمند – همانطور که پیتر باتینز، مدیر عامل شرکت اسما (ESMA) در خلال برگزاری کنفرانس Print4All در میلان بیان نمود – و چاپ دیجیتال (در ظاهر و یا در عمل) در حال تبدیل شدن به گام نهایی فرآیند تولید است که میتواند به هر نوع تقاضایی در زمینۀ شخصی سازی اقلام و نیاز مصرف کنندگان پاسخ مناسبی بدهد.
چاپ دیجیتال به معنای واقعی کلمه دنیای ما را احاطه کرده است و در هر زمان برنامه های هوشمندانه تری ظهور میکنند که عادات و استدلالهای ما را نسبت به فرآیندهای تولید و مصرف تغییر میدهند. یکی از این نمونه ها حرکت مربوط به برند معروف کیاِفسی (KFC) است که سینی هایی ارائه نموده که مجهز به صفحه کلید هستند و از طریق بلوتوث به گوشی های هوشمند متصل شده و به مشتریان اجازه میدهند که همزمان هم بتوانند غذا بخورند و هم بتوانند با دیگران چت کنند، در حالیکه شرکت آئودی (Audi) بروشورهای کلاسیک خود را به یک ابزار هوشمند تبدیل کرده و به شما این اجازه را میدهد تا بتوانید از طریق اسمارتفون، ماشین را برانید. این نمونه ها شواهدی هستند از حرکت مستمر و رو به جلوی صنعت چاپ دیجیتال که ارزش کلی این بخش از صنعت در سال 2018 به بیش از 100 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با 40 میلیارد دلار سال 2013، رشد قابل توجهی داشته است
چه بخشهایی بیشترین پتانسیل رشد را دارا هستند؟ چاپ الکترونیک، لمینیت و چاپ سه بعدی.
شرکت بوپمان که حضور خود در کنفرانس Print4All را تأیید نموده است، اخیراًً کسب و کار خود را معطوف چاپ سهبعدی کرده است. این شرکت نمایندۀ انحصاری شرکت ژاپنی میماکی (Mimaki) در ایتالیا است. این شرکت ژاپنی در ارائه و توسعه ابزارهای صنعتی اینجکت تخصص بالایی دارد. سیستم 3DUJ-553 اولین سیستم چاپ سه بعدی بود که توسط این شرکت ژاپنی ارائه گردید: این سیستم، مفهوم جدیدی مرتبط با سیستم LED UV ارائه میکند و اجازه میدهد تا نمونه مورد نظر به صورت لایه لایه ایجاد شده و سپس برای تمیزکاری و صیقل دادن به ظاهر نمونۀ ایجاد شده، از جوهر UV استفاده میکند (این کار مدتها است که دیگر ضرورتی ندارد و تمیزکاری بصورت دستی انجام میگیرد). بازارهای مختلفی برای این محصولات وجود دارند: علائم، نمونه های اولیه از محصول، قطعات، دنیای مد و دنیای طراحی همه میتوانند از کاربردهای سیستم 3DUJ-553 استفاده نمایند.