English

چاپ ترکیبی – فلکسو ، اینکجت این دو دنیا را به بهترین شکل وارد صنعت بسته بندی می کند

آرشیو خبر بازدید: 1278 کد مطلب: 4187  

چاپ ترکیبی – فلکسو ، اینکجت این دو دنیا را به بهترین شکل وارد صنعت بسته بندی می کند

ایپینا/piworld
هم چنان که چاپ دیجیتال در حال گسترش حضور خود در صنعت بسته بندی است، کارگاه های چاپ و مبدل ها در حال تلاش برای پیدا کردن راه هایی هستند که به واسطه آن ها بتوانند به شکلی خلاقانه، از مزایای چاپ دیجیتال در کنار فناوری های سنتی بهره مند شوند. در بخش لیبل زنی، چاپ ترکیبی که معمولا فناوری اینکجت و فلکسوگرافی را با هم ادغام می کند، به عنوان یک راه حل مناسب در نظر گرفته شده است که به واسطه آن می توان این دو جهان را وارد یک فرآیند واحد کرد.
۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان ساعت 07:57

 طی سومین همایش سالیانه بسته بندی دیجیتال که به میزبانی پکیج پرینتینگ (packagePRINTING)، شرکت خواهر پرینتینگ ایمپرشنز (Printing Impressions) که در حوزه نشر فعالیت می کند در سالن پونته وندرا ساحل پونته وندرا فلوریدا برگزار می شد، گروهی از فروشنده ها که محصولات و راه حل هایی ترکیبی را در حوزه چاپ ارائه داده اند، به بحث درباره تاثیر این فناوری بر روی بسته بندی پرداختند.

بهترین زمان برای سیستم های ترکیبی

"استیو شولت" نائب رئیس بخش فروش و بازاریابی مارک اندی که محصول اینکجت / فلکسو ترکیبی (سری دیجییتال مارک اندی) و هم چنین یک راه حل ترکیبی فلکسو و درای تونر (دیجیتال 1 مارک اندی) را عرضه کرده است، معتقد است الان بهترین فرصت است برای این که سیستم های ترکیبی وارد بازار شوند، چرا که پیشرفت های لازم در هر دو حوزه فناوری دیجیتال و فلکسوگرافی صورت گرفته است.

"شولت" مخصوصا درباره این مساله صحبت می کند که تا چند سال پیش، سرعت های چاپ دیجیتال و تغییرات سیستمی آهسته در فلکسو، مانع دستیابی به راه حل های ترکیبی بود. ولی الان شرایط فرق کرده است.

شولت در این باره می گوید: «این تغییرات آنی با موتورهای دیجیتال بسیار سریعی همراه بوده است که می توانند با سرعت 240 فوت در دقیقه چاپ کنند. در مقایسه با چند سال قبل، این سرعت دو برابر شده است. وقتی این دو حوزه کنار هم قرار می گیرند، مردم به خوبی می توانند از آن بهره ببرند. آن ها هر روز از فلکسو، محصولات تزئینی و دیجیتال استفاده می کنند.»

"آندرو بلیس" مدیر فروش "گلس"  (Gallus) که با محصول "گلس لیبل فایر" (Labelfire) 340 موفق شد یک راه حل اینکجت/فلکسو عرضه کند، معقد است این فناوری ترکیبی می تواند به مبدل ها هم کمک کند که از مزایای دیجیتال در سفارش هایی با تیراژ کم استفاده کنند. آن ها هم چنین می توانند از توانایی های تزئیناتی فلکسو هم بهره مند شوند.

او به عنوان نمونه از صنایع  نوشیدنی یاد می کند که در بخش سفارش لیبل با تیراژ کم با سرعت در حال پیشرفت هستند. بلیس در ادامه اعلام می کند که با وجود فناوری ترکیبی، لیبل هایی که به صورت دیجیتال چاپ می شوند در حال حاضر از نظر کیفیت می توانند هم سطح محصولات سنتی باشند.

"بلیس" در ادامه می گوید: «با یک فناوری ترکیبی، شما می توانید در این بازارهای در حال رشد هم حضور داشته باشید. می توانید از واحدهای فلکسو برای تزئین کاری های مختلف استفاده کنید، حتی به جای سفید کاری دیجیتال می توانید از سفیدکاری فلکسو استفاده کنید. اگر یک روکش سیال سنگین سفید دارید، به جای سفیدکای دیجیتال می توانید از سفیدکاری فلکسو استفاده کنید چرا که هزینه کم تری دارد ... در این جور موارد استفاده از چاپ ترکیبی فواید زیادی دارد.»

از آن جا که فناوری ترکیبی تازه وارد بازار شده است؛ "مایک بری" مدیر بخش بازاریابی راه حل های دیجیتال فوجی فیلم (Fujifilm)، معتقد است مساله مهمی که فروشنده ها باید در نظر بگیرند این است که با مشتریان خود تعامل داشته باشند و به آن ها کمک کنند که از بهترین توانایی یک پرس ترکیبی بهره مند شوند.

فوجی فیلم هم چنین در مدل "گرافیوم" (Graphium) خود یک راه حل اینکجت/فلکسو تعبیه کرده است. بری در ادامه می گوید که در سفری که آن ها به سمت دیجیتالی شدن در پیش گرفته اند، هر مبدل در مرحله متفاوتی قرار دارد. هرکدام احتیاجات خاص خود را دارند و هر دو طرف باید به خوبی تلاش کنند تا متوجه شوند یک راه حل ترکیبی به چه نحوی می تواند یک مزیت رقابتی در اختیار مبدل قرار دهد.

"بری" در ادامه می گوید: «مبدل ها کسب و کار خود را بهتر از ما می شناسند  و این مساله ای است که ما به عنوان فروشنده، باید قدر بدانیم. شاید ما از تجهیزات خود شناخت خوبی داشته باشیم، ولی نمی دانیم آن ها در کسب و کار خود چه کاری انجام می دهند. باید بیش تر از این که حرف بزنیم، به صحبت های آن ها گوش کنیم تا درک کنیم آن ها با چه چالش هایی مواجه می شوند. به این ترتیب می توانیم آموزش های خود را با آن ها هماهنگ کنیم. باید به آن ها اطلاع دهیم که هر دستگاه چه کاری می تواند انجام دهد. به همین ترتیب آن ها هم به ما می گویند با یک دستگاه چه کاری می توانند انجام دهند. با این هماهنگی است که موفق می شویم.»

به همین ترتیب، "کیث نیگل" مدیر تولید دیجیتال شرکت "نیلپیتر" (Nilpeter) که در پلتفرم دیجیتال پانوراما خود یک راه حل ترکیبی اینکجت/فلکسو ارائه داده است، درباره اهمیت این مساله صحبت می کند که فروشنده ها باید به شکلی فعالانه به مشتریان خود آموزش دهند که یک چاپ ترکیبی چه ارزش و ظرفیتی دارد.

او در این باره می گوید: «ما مشتری هایمان را به این جا می آوریم و پلتفرم و تمام ابزارهایی را که می خواهیم در اختیار آن ها قرار دهیم و وارد بازار کنیم، به آن ها نشان می دهیم. همه چیز را نشان می دهیم، از نحوه عملکرد جریان کاری گرفته تا نحوه ساده تر کردن فرآیند و شیوه استفاده از آن ها در بازارهای منطقه ای. سپس آن ها خودشان به شاخه های مختلفی تقسیم شده و فعالیت هایشان را ادامه می دهند.»

اگرچه چهار مورد از پنج عضو شرکت کننده در این جلسه نمایندگان شرکت هایی بودند که راه حل های ترکیبی مخصوص خود ارائه می دادند، اما یک رویکرد دیگر هم که مورد توجه قرار گرفته است این است که در تجهیزات قدیمی تغییراتی ایجاد شده و با فناوری دیجیتال سازگار شوند. این فرصتی عالی برای کارگاه های چاپ است که از توانایی های ترکیبی هم استفاده کنند. ویل منسفیلد، مدیر بخش فروش جهانی پرس و بازاریابی شرکت کداک، به این بحث اضافه شد و درباره توانایی این شرکت در اضافه کردن توانایی های دیجیتال به تجهیزات سنتی صحبت کرد.

"منسفیلد" می گوید: «در کداک، به فناوری ترکیبی به چشم یک فرایند تولیدی نگاه می شود. یک محصول ساده نیست. می خواهیم به بررسی تجهیزات چاپ و تمام کاری بپردازیم که شما در حال حاضر استفاده می کنید، می خواهیم ببینیم کجا می توانیم به نحوی فناوری دیجیتال را مورد استفاده قرار دهیم که بتواند به کار تجهیزات فعلی بیاید.» 


اخبار مرتبط با این خبر


نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :