English

درایران اشتیاق مخاطب برای ارتباط برقرار کردن خیلی زیاد است

آرشیو خبر بازدید: 2196 کد مطلب: 411  

درایران اشتیاق مخاطب برای ارتباط برقرار کردن خیلی زیاد است

دکتر نیکلاس متیوهلموت باستان شناس واستاد دانشگاه کالفرانسس هفته میهمان گروه ترنج بود سمیناری تحت عنوان "چاپ دیجیتال"در محل هتل المپیک تهران برگزار کرد. درهمین فرصت مصاحبه ی کوتاهی با وی انجام دادیم که می خوانید:
۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ مرداد ساعت 12:57

 -        لطفا خودتان را بیشتر معرفی کنید؟

من وقتی 16 سال بیشتر نداشتم به مکزیک رفتم و یک سری مطالعات باستان‌شناسی آنجا داشتم بعد از این زمان به من پیشنهاد شد که برای تحصیلات وارد دانشگاه هاروارد بشوم. وقتی فقط 19 سال سن داشتم از هاروارد فارغ‌التحصیل شدم و برگشتم به آمریکای جنوبی و تحقیقاتم را روی امپراطوری مایا که یک امپراطوری خیلی قدیمی و باستانی در آفریقای جنوبی است شروع کردم. البته این نکته را باید ذکر کنم که ابتدا در دانشگاه هاروارد معماری می‌خواندم بعد به دانشگاه برون رفتم آنجا در مقطع کارشناسی ارشد تحصیلاتم را در زمینه باستان‌شناسی ادامه دادم و دوباره به گوآتمالا برگشتم برای یک سری تحقیقات و مشاهداتی که آنجا هست. بعد از دانشگاه برون و گوآتمالا ازمن خواسته شد که بروم دانشگاه دیگر‌ی برای یکسری تحقیقات نه به عنوان دانشجو بلکه بعنوان یک محقق و بعد از سه سال که آنجا بودم به اتریش رفتم و درزمینه هنرهای زیبا از دانشگاه کالفرانسس فارغ‌التحصیل شدم.

-        لطفا قدری درزمینه سوابق کاری‌تان در زمینه چاپ توضیح دهید؟

لازمه کار من بعنوان یک باستان‌شناس این بود که من از هر جایی که برای باستان‌شناسی می روم عکس تهیه کنم و این شروع کار من بود. در دهه 90 سال 1996 بود که یک دوربین تهیه کردم که 4 مگاپیکسل بود این یک شگفتی بود برای آن زمان و توانستم عکسهای خیلی خوب و زیبایی از مناطق باستانی بگیرم. بعد بعنوان استاد مهمان به ژاپن دعوت شدم و آنجا بود که کار اصلی چاپ من شروع شد. در ژاپن من برای اینکه ازکارهایی که عکاسی می‌کنم چاپ بگیرم مجبور شدم خودم وارد عرصه چاپ بشوم و ماههای اول همواره از اشخاص مختلف سوال می‌کردم. چند ماه که گذشت خودم به بقیه اطلاعات می‌دادم. آنقدر پیشرفت کرده بودم که بعد از آن زمان هم وقتی به آمریکا برگشتم بعد از 6 ماه برای شرکتی که کار می‌کردم یک پرینتر اینک جت گرفتم که در زمان خودش بهترین بود و کار چاپ کارهایم را آنجا شروع کردم . بعد از این مدت که من در آمریکا بودم و روی پرینتر اینک جت کار می‌کردم، شروع کردم به نوشتن گزارش از این نوع پرینتر. همه چیز درمورد این چاپگر را توضیح دادم و به اشتراک عموم گذاشتم. همین بود که شرکت هیولت پاکارد (HP) از من خواست درمورد چاپگرهایشان مقاله بنویسم و همین مقالات من باعث شد که روز به روز پرینترهای اچ پی بهتر شوند و کیفیت بالاتری داشته باشند و حتی کار به اینجا ختم نشد درواقع سهام شرکت (HP)  در بورسهای آمریکا بسیار بسیار بالا رفت.

-        چقدر با چاپ دیجیتال ایران آشناهستید؟

آشنایی من به صورت شخصی نیست چون من از جایی بازدید نکردم که بخواهم بگویم، ولی درایران هم کارهای چاپ مثل جاهای دیگر دنیا است. اینجا یکسری پرینتر متداول است ودر جاهای دیگر نوع پرینتر عوض می‌شود. ولی خب اصل کار یکی است. من چیزی که از ایران میدانم این است که با من مهربان هستند و هرساله در نمایشگاههای مختلف چاپ دنیا می‌آیند و با من ملاقات دارند.

-        دورنما و آینده چاپ دیجیتال ایران را چطور می‌بینید؟

چیزی که قرار است اتفاق بیافتد باز هم شبیه جاهای دیگر دنیاست، من داخل شهر که می‌رفتم بیشتر اجسامی که دیدم مواد pvc بود که روی آنها چاپ شده بود، منظورم همان بنرهایی است که توی خیابان هست درواقع چاپ‌های متحرک را ندیدم، ولی این به زودی زود اتفاق خواهد افتاد و چاپ های LED و LCD هم متداول خواهد شد در ایران. نه اینکه نباشه. همین هتلی هم که هستیم در آسانسور و در قسمت پذیرش که می‌رویم همه تابلوهای روان هست تابلوهای LED هست اما چیزی که متداول است در این شهر همه روش قدیمی است ولی به زودی تمام ساختمان‌ها دارای تابلوهای روان خواهند شد.

-        محورهای سمینارچاپ دیجیتال چه بود؟

عناوینی که برای من خیلی مهم است و معمولا من درمورد آنها صحبت می‌کنم و قصد دارم شرکت‌کنندگان را با آن آشنا کنم انواع مختلف تکنولوژی ها و مواد مصرفی است. مثلاً باید بگویم که یک شرکتی مانند رولند مرکب‌های خیلی خوبی نداشته و بعد از یک مدت آنها را از شبکه فروش خودش خارج کرده و اینها برای افرادی است که قدیمی هستند  و همینطور افرادی که جدید وارد صنف می‌شوند هم باید این مسایل را بدانند و من بیشتر عناوین سمینارم را بر این پایه قرار می‌دهم.

-        برگزاری این سمینارها چه کمکی می‌تواند به فعالان مختلف صنف چاپ بنماید؟

برگزاری این سمینارها خیلی مهم است. دلیلش این است که اولین چیزی که مخاطبین با آن روبرو می‌شوند نمونه‌های فیزیکی چاپ است، یعنی می‌توانند نمونه‌های چاپی را لمس کنند، همینطور جدیدترین متریال‌هایی که روی آنها چاپ انجام می‌شود و تکنولوژی‌های جدید را. و پیشنهادم اینست:  شرکت‌هایی که نقش توزیع‌کننده دستگاه چاپ یا مواد مصرفی را دارند در این سمینار شرکت کنند و این به نفع صنعت چاپ ماست، چراکه می‌توانند مواد و متریال‌ها را ارائه بدهند و این علاوه بر اطلاع‌رسانی به کسانی که نمی‌دانند و اطلاع ندارند زمینه‌ی بازاریابی مناسبی را برای آنها فراهم می‌کند.

-        مخاطبین اصلی این سمینارها چه کسانی هستند؟

کسانی که چاپخانه دارند، کسانی که نمایندگی شرکتهای خارجی را در ایران دارند، کسانی که طراح هستند، کسانی که کنجکاو هستند بدانند چه اتفاقی می‌افتد. همه و همه علی‌الخصوص دانشجویان حتما باید بیایند. مثلا در آمریکا اینگونه سمینارها را همه شرکت می‌کنند، علی‌الخصوص دانشجوها، اینجا هم باید این اتفاق بیافتد. حتی معمارها هم باید باشند چون یکسری مواد و متریال هست که مورد استفاده‌اش در معماری است. معمارها باید چاپ و عکاسی هم بدانند.

-        میزان استقبال از این سمینار در مقایسه با سایر کشورها چطور بود؟

من کشورهای زیادی سمینار برگزار کرده‌ام ولی وجه تمایز اینجا این است که سطح زبان انگلیسی اینجا به مراتب بالاتر از بیشتر کشورهاست و اشتیاق مخاطب برای ارتباط برقرار کردن خیلی بیشتر است. وجه تمایز و شاخصه این سمینار برقراری ارتباط از طرف کسانی است که من با آنها آشنا شدم چون من هر سال تعداد زیادی ایرانی را می‌بینم که برای نمایشگاههای مختلف دنیا می‌آیند و همه آنها دوستانه با من برخورد می‌کنند.

-        باز هم تمایل دارید چنین سمینارهایی را در ایران برگزار کنید؟

علاقمندم ولی پیشنهاداتی دارم، اول اینکه دفعات آینده این سمینارها در دانشگاهها برگزار شود با همکاری یکسری شرکتهای معروف و یکسری از برندهای معروف تا بتوانیم سمینار بهتری داشته باشیم. تاریخ این سمینارها نباید تداخلی با نمایشگاهها داشته باشد. چون باعث می‌شود افراد شرکت در سمینار را حذف کنند.


اخبار مرتبط با این خبر


نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :