در ادامه بررسی تاثیر نشریات تخصصی چاپ و نقش بسزای آن در پیشرفت این عرصه با عضوی دیگر از هیئتمدیره انجمن چاپ دیجیتال به گفتگو نشستهایم و نظر ایشان را در این خصوص جویا شدیم.
شهریار کاظمی مدیرعامل شرکت شهاب درگفتگویی با خبرنگار ایپینا در خصوص اهمیت نشریات تخصصی گفت: متاسفانه در حال حاضر ما در حوزه صنعت چاپ افست هم نشریه تخصصی نداریم و نشریات ما در رابطه با آگهی و تبلیغات محصولات چاپی است.
عضو هیئتمدیره انجمن چاپ دیجیتال با اشاره به اینکه انتشار نشریات تخصصی چاپ کار نو و تازهای خواهد بود ادامه داد: با توجه به اینکه از استقبال صد در صد شرکتهایی که در حوزه چاپ دیجیتال فعالیت میکنند اطمینان نداریم اما به طور کل انتشار یک نشریه تخصصی در این زمینه کار پسندیده و خوبی خواهد بود که میتواند با اطلاعرسانی در خصوص تکنولوژیهای مرتبط راهی برای پیشرفت این صنعت باشد.
کاظمی با تاکید به این موضوع که انتشار چنین نشریه نباید به عنوان یک کار درآمدزا به آن نگاه کرد، گفت: چناچه هدف از انتشار نشریه تخصصی پیشرفت در حوزه مذکور و اطلاعرسانی باشد نباید توقع بازخورد مادی از نشر آن داشت و باید بدون توقع مالی کار را آغاز کرد.
وی در پاسخ به این سوال که پرداختن به چه مطالبی در نشریه تخصصی چاپ تاثیرگذار است، گفت: از آنجایی که چاپ در ایران به دلیل مسائل و مشکلات مختلف از جمله تحریمها از روند و رشد آن در دنیا عقب مانده است، پرداختن به موضوعاتی چون تکنولوژیهای نوین و به روز دنیا و همچنین دستاوردهای نمایشگاهی مثل دروپا بسیار تاثیرگذار خواهد بود.