English

پیشرفت چاپ دیجیتال در جهان قابل قیاس با ایران نیست!

آرشیو خبر بازدید: 3045 کد مطلب: 2510  

پیشرفت چاپ دیجیتال در جهان قابل قیاس با ایران نیست!

ایپینا
با توجه به پیشرفت روزافزون عرصه صنعت چاپ دیجیتال و برای اطلاع رسانی هر چه بیشتر در رابطه با این صنعت با سعید احمدی مدیرعامل "شرکت گلدن جت" به گفتگو نشسته ایم.
۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ ارديبهشت ساعت 08:34

در ابتدا در خصوص زمینه فعالیت شرکت توضیح دهید و بفرمایید از چه سالی وارد این حوزه شدید؟

شرکت گلدن جت واردکننده مرکب‌های چاپ دیجیتال است. مرکبی که ما به کشور وارد می‌کنیم، پیگمنت آن محصول آلمان است ولیکن در کشور چین آماده فروش می‌شود. فعالیت شرکت ما از سال 1372 با واردات پودرهای رنگی و سیاه سفید آغاز شد و از سال 1386 روند کار ما به واردات مرکب تغییر مسیر داد.

 

 

 

با توجه به حوزه فعالیتتان، به نظر شما چاپ دیجیتال در ایران در مقایسه با جهان در چه مرحله‎ای ارزیابی می‌شود؟

همانطور که شاهد هستیم با توجه به رشد روزافزون چاپ دیجیتال در جهان، باید گفت متاسفانه قابل قیاس با هم نیستند.  این معضل به دلیل عدم پایه‌ریزی مناسب بوده و مشخصا این موضوع یکی از مشکلات اساسی این صنعت به شمار می‎رود. در حال حاضر چاپ بنر را در نظر بگیرید، چاپ بنر یک انجمن صنفی است و اتحادیه مستقلی ندارد که با برنامه‌ریزی صحیح و مناسب و همچنین مشخص کردن مسیر به پیشرفت این حوزه کمک کند. به نظر من یکی دیگر از مشکلاتی که دامن‌گیر چاپ دیجیتال شده است عدم آگاهی و اطلاع کامل از قابلیت‌های دستگاه‌های چاپ دیجیتال است. در خصوص چاپ افست باید گفت به دلیل حضور پیشکسوتان این عرصه و همچنین پیشینهای که به سال‌ها پیش برمی‎گردد، شاهد مشکلات کمتری در این زمینه هستیم در صورتی که در مورد چاپ دیجیتال به دلیل عدم حضور پیشکسوت در این عرصه و همانطورکه پیش تر از این اشاره کردم عدم آگاهی، شاهد پیشرفتی در این حوزه نیستیم.

 

با توجه به فراگیر شدن چاپ دیجیتال در حوزه‌های متفاوت، انتشار نشریات تخصصی در این حوزه را ضروری می‌دانید؟ و آیا به نظر شما اساسا انتشار این نشریات می‌تواند در پیشرفت و ایجاد آگاهی موثر باشد؟

برای شروع و برای پا نهادن در مسیر پیشرفت راه مناسبی خواهد بود ولی قطعا چاپ نشریات تخصصی یک راهبرد طولانی مدت خواهد بود و تا زمان شناخته شدن شاید به زمان نیاز داشته باشد. در حال حاضر با توجه به رشد شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های تخصصی که در این شبکه‌ها تشکیل می‌شوند، باید گفت مسیر پیشرفت از این طریق نسبت به چاپ نشریات زودتر طی می‌شود ولی به هر حال انتشار این نشریات هم می‌تواند به عنوان یک راهبرد و استراتژدی شروع خوبی برای پایه‌گذاری در این حوزه باشد.

 

به نظر شما آیا برگزاری دوره‌های آموزشی برای ایجاد آگاهی و پیشرفت در این عرصه گزینه مناسبی خواهد بود؟

برگزاری دوره‌های آموزشی قطعا می‌تواند تاثیرگذار باشد ولی این در صورتی است که به دوره‌ها و کلاس‌های یک الی دو روزه ختم نشود. سال گذشته در نمایشگاه چاپ دیجیتال کلاس‌های آموزشی با حضور اساتید مجربی برگزار شد ولی به دلیل سطح پایین شرکت‌کنندگان تاثیر چندانی نداشت. به نظر من دوره‌های آموزشی یک ماهه برای آموزش کارکنان مشخصا تاثیر بیشتری دارند.

 

با توجه به حضور شما در ششمین نمایشگاه چاپ دیجیتال، انتظار شما از این دوره نمایشگاه چیست؟

با توجه به اینکه در سه سال اخیر شرکت ما تقریبا در همه نمایشگاه‌های کشور شرکت حضور داشته است از جمله نمایشگاه تبریز، مشهد، اراک، فارس، متاسفانه نمایشگاه چاپ دیجیتال که به صورت تخصصی هم برگزار می‌شود تبلیغات در سطح پایینی قرار دارد که امیدواریم در سال‌های آینده در این خصوص فعالیت بیشتری انجام شود. مشکل دیگری که در دوره‌های گذشته شاهد بودیم مشکل عم فضای کافی بود که در این دوره از نمایشگاه با تغییر محل برگزاری حل شده است.

 


اخبار مرتبط با این خبر
ردیفتیترتاریخ
1 پیشرفت چاپ دیجیتال در جهان قابل قیاس با ایران نیست! ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ ارديبهشت


نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :