English

هفت نکته کلیدی برای مدیران فروش چاپخانه

آرشیو خبر بازدید: 1314 کد مطلب: 1896  

هفت نکته کلیدی برای مدیران فروش چاپخانه

قابلیت فروش و عرضه تولیدشده ای به کاربر و استفاده کننده(شامل یک محصول، یک خدمت، یا یک ایده ) مهارت اساسی در هسته بسیاری از شغل ها در دنیای تجارت امروز است .
۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۴ آبان ساعت 10:32

 زمانی که به بحث فروش می رسیم، منظور فقط چرب زبانی با خریدار خود نیست. مهم داشتن توانایی شنیدن مشتاقانه، تفکر انتقادی و استفاده هوشمندانه از تکنیک های موثر فروش می باشد. با انجام این کارها، نه تنها فروش شخصی شما افزایش پیدا می کند بلکه تجارت و کسب وکار خود را نیز افزایش می دهید. برای شروع به مرحله اول توجه کنید:

1-      مشتری خود را راضی نمایید

بیش از هر چیز، سعی کنید مشتری خود را خشنود و راضی نگه دارید. انسان ها مخلوقات کاملا منطقی نیستند ، اگر کسی از شما خوشش می آید، به احتمال زیاد صرف نظر از آنچه که شما پیشنهاد می دهید، از شما خرید می کند. با مشتری خود دوست، خوشرو و صادق باشید. به او آرامش خاطر دهید. شما باید سعی کنید خدمتی را که مشتری به دنبالش است، به او عرضه کنید.

این امر هم به برخورد شما و هم به خدمتی که می خواهید عرضه کنید بستگی دارد. نه تنها شما باید تا مرحله فروش (و بعد از آن) با مشتری دوستانه برخورد کنید، بلکه باید نهایت تلاش خود را به کار گیرید تا مشتری را متقاعد کنید که آنچه که شما ارایه می کنید دقیقا همان چیزی است که وی می خواهد ، بدین صورت که آن خدمت مشکل وی را حل می کند، باعث صرفه جویی در پول او در دراز مدت می شود و غیره.

 

2-   گوش دهید. 

اگر ندانید که مشتری چه می خواهد، راضی کردن او بسیار دشوار است. خوشبختانه اکثر مواقع تمام کاری که باید برای فهمیدن این موضوع انجام دهید، گوش دادن است. این کار سختی نیست ، در شروع کارخود از مشتری بپرسید که چگونه می توانید به وی کمک کنید و اجازه دهید تا او مشکل یا خواسته اش را برای شما مطرح کند. هنگامی که شما بدانید مشتری چه می خواهد، می توانید تصمیم بگیرید کدام سرویس و یا خدمات چاپی مناسب نیاز وی می باشد.

تنها به آنچه که مشتری می گوید گوش ندهید. سعی کنید به حالات صورت، زبان بدن و ... او در حین سخن گفتن، توجه کنید. برای مثال، اگر بنظر می رسد که مشتری بی حوصله و عصبی است، شما متوجه خواهید شد که به جای بازار گرمی طولانی مدت درباره تمام خدمات چاپخانه تان،  باید راه حل آسان و سریع برای مشکلش ارایه نمایید.

  

3-  حواستان را جمع کنید

 زمانی که مشتری می خواهد سفارشی را  بدهد، شما می خواهید او احساس کند شما قادر هستید تا هر خواسته ای که وی دارد برآورده کنید یا به هر سوالش پاسخ دهید. شما نمی خواهید او احساس کند که شما پریشان هستید یا مشتری برای شما در اولویت اول نیست. هرجا ممکن است، با مشتریانتان بطور فردی و یک به یک برخورد کنید و زمانی که کارتان با او تمام شد سراغ وظایف دیگرتان بروید.

اینطور گفته می شود که سعی کنید مشتری را آزار ندهید. در حین مذاکره ، کمی برگردید و اجازه دهید مشتری کمی نفس بگیرد. برای مثال شما می توانید بگویید "بسیار خوب، من فکر می کنم شما از این معامله راضی خواهید بود. هر زمان آماده بودید من در خد متتان هستم تا سفارشتان را ثبت کنم."

   

 

4-   ارزش خدمات خود را نشان دهید

 زمانی که می خواهید یک مشتری بی میل و ناراضی را نسبت به خریدی متقاعد نمایید، تمجید ادیبانه و پر تب و تاب از خدمات  چاپخانه تنها نیمی از راه است. اگر واقعا می خواهید که مشتری را سمت خود بکشانید، به او نشان دهید که خدمات شما چگونه  بر زندگی وکسب وکار او اثر مثبت می گذارد.  به او اطمینان خاطر دهید و یا به سادگی کاری کنید که احساس خوبی داشته باشد و اطمینان حاصل کنید که مشتری تان کاملن متوجه این مساله شده است که چقدر پیشنهاد شما به معنای واقعی و عملی برای او مناسب است.

این یک شیوه رایج فروش است. برای مثال، معامله کنندگان خودرو به مشتریان خود اجازه می دهند تا کمی با ماشین رانندگی کنند و فروشندگان گیتار به مشتریان خود اجازه می دهند تا با آن ساز کمی بنوازد . حتی فروشگاه های بزرگ هم به مشتریان این اجازه را می دهند تا قبل از خرید پوشاک آنها را پرو نمایند. چنانچه کالایی که می خواهید بفروشید قابل لمس نیست یا نمی توانید به مشتری اجازه دهید که از خرید آنرا لمس نماید، راه دیگری برای نشان دادن ارزش آن به مشتری پیدا کنید. برای مثال، اگر می خواهید پنل های خورشیدی بفروشید، شما می توانید به مشتری کمک کنید تا تخمین بزند که چقدر در قبض برقش صرفه جویی می شود.

بنابر یک گفته قدیمی: "مزیت را بفروشید نه کالا را". به جای اینکه بر خود محصول تمرکز کنید، به کاری که مشتری می تواند با آن انجام دهد، تمرکز نمایید.

   

 

5-   در زمینه مورد نظر اطلاعات کافی داشته باشید

 مشتریان، بازاریابانی را دوست دارند که با معلومات باشند نه متکبر و از خود راضی. یک منبع اطلاعات دوستانه برای مشتری خود باشید. بطور ایده آل، شما نه تنها باید خدماتی را که می خواهید بفروشید مثل کف دست بشناسید، بلکه باید خدمات رقبای خود را نیز بشناسید. اگر این اطلاعات را بدانید، شما قادرخواهید بود مقایسه هایی انجام دهید که محصول یا کالای شما را بهتر بیان کند و محصول رقبای شما را کمرنگ نماید. شما همچنین قادر خواهید بود تا بطور شهودی، محصولات خاصی را بر اساس موقعیت ویژه مشتریتان پیشنهاد نمایید.

   

 

6-   صمیمیت

 تقریبا راضی کردن یک مشتری نسبت به یک سفارش خاص آسان است، اما کمیسیون شما در نهایت بستگی به این دارد که آیا مشتری ، مشتری شما می شود یاخیر، که خود به کل موضوع دیگری است. سعی کنید از مشتری همان روز اولی که وی را می بینید، قول بگیرید . مشتری ای که محل کار شما را با گفتن این جمله که "در رابطه اش فکر می کنم" ترک کند، ممکن است دیگر برنگردد. چنانچه مشتری سریعا مایل به سفارش دادن نباشد، سعی کنید اوضاع را بهتر کنید . به او یک تخفیف کوچک پیشنهاد کنید یا در ازای تعهد مشتری به او پاداش های اضافی "پیشنهاد کنید".

بعلاوه، تلاش کنید تا پروسه خرید را کارآمدتر کنید، به طوری که بتوان آنرا با کمترین مشکل به اتمام برسانید. روش های پرداخت مختلفی را بپذیرید، گزینه هایی برای ثبت نام در طرح اقساطی ارایه نمایید و کاغذبازی را به حداقل برسانید. نه تنها این کار باعث می شود تجربه مشتری شما مثبت تر شود، بلکه باعث کاهش احتمال اینکه مشتری قبل از اتمام پروسه دلسرد شود، می شود.

 

 

7-   با مشتری خود ارتباط برقرار نمایید

  

 

مشتریانی که احساس کنند محترم شمرده می شوند و از کاری راضی باشند، به احتمال زیاد به دوستان خود گزارش خوبی دهند و حتی ممکن است در آینده برای سفارش، مجددا مراجعه نمایند. ایجاد یک رابطه شاد محترمانه با مشتریان بهترین راه برای تقویت فروش در دراز مدت است.  سعی کنید خالصانه با مشتریان خود رابطه برقرار کنید، حتی بعد از پایان فروش . هر چند ممکن است وسوسه شوید به مشتریان نگاه ابزاری داشته باشید، اما در نظر داشته باشید که مشتریان، انسان های واقعی با احساسات واقعی هستند و قریب به اتفاق آنها شایسته احترام در خور انسان می باشند.

 

بعد از اینکه قرارداد بزرگی انجام دادید، سریعا یک یادداشت برای مشتری بفرستید یا یک تماس تلفنی با او داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که او از خرید خود راضی می باشد. این کار باعث ایجاد یک رابطه دوستانه و شخصی می شود. با این حال، زیاد از حد این کار را انجام ندهید، اکثر مشتریان رفته رفته می خواهند به این رابطه پایان دهند.


اخبار مرتبط با این خبر
ردیفتیترتاریخ
1 پنج گام برای جذب مشتری در صنعت چاپ ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ آذر
2 هفت نکته کلیدی برای مدیران فروش چاپخانه ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۴ آبان


نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :