English

دلایل استفاده از رسانه های اجتماعی در فروش

آرشیو خبر بازدید: 2053 کد مطلب: 1307  

دلایل استفاده از رسانه های اجتماعی در فروش

سوسن ریاحیMeprinter
فروشندگان بدون شبکه رسانه های اجتماعی به هدف خود نخواهند رسید.
۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ خرداد ساعت 12:29

 ما در دنیای تغییرات زندگی می­ کنیم.

بنظر باورکردنی نیست اما ممکن است، اولین تماس تلفنی در انگلستان در سال 1985 صورت گرفت. امروز حتی در ذهن کسی نمی­ گنجد که فروشنده بدون تلفن همراه بتواند کار کند.

لینکدین از ماه می 2003 راه­ اندازی شده است. توییتر در مارس 2006 و گوگل پلاس از ژوئن 2011 شروع بکار کردند.

برای عده­ ی کثیری از فروشندگان، شبکه­ های اجتماعی مانند این سه شبکه ، به اندازه ­ی تلفن همراه مهم هستند. آنها بدون این شبکه­ ها به اهداف خود نخواهند رسید.

هم اکنون رسانه­ های اجتماعی یک کانال فروش زنده و پویا هستند.

در اینجا دلیل اینکه چرا فروشندگان باید رسانه­ های اجتماعی را بعنوان یک کانال فروش در آغوش کشند را توضیح خواهم داد.

آنها راهی برای ایجاد روابط عالی با مشتریان پیدا خواهند کرد. حتی قبل از آنکه تلفن را پاسخ دهند، فروشنده اینکه از چه دیدگاهی در مشتری علاقه ایجاد کرده است را درمی یابد. این بدین معناست که فروشندگان در موقعیتی قرار میگیرند که یک خط فروش قدرتمند را کنترل کنند. آنها به فرصت بزرگتری دست خواهند یافت که هم به هدفهای شخصی هم هدفهای فروش دست یابند.

فروشندگانی که از شبکه­ های اجتماعی غافل می­ شوند اغلب باید بسار سخت­تر کار کنند تا به آن کانال فروش دست یابند. آنها کنترل فرصت­های مشابه که مشتریان احتمالی جدید را پیدا کنند نخواهند داشت. همچنین باید برای ایجاد همان سطح از روابط با مشتریان بسیار سخت­تر کار کنند.

اینجا سه  دلیل اهمیت رسانه­ های اجتماعی در فروش را بیان می­کنم.

رسانه ­های اجتماعی راهی عالی برای پیدا کردن مشتریان احتمالی جدید است.

فروشندگان سنتی از دفتر راهنمای تلفن بعنوان مسیر اصلی خود برای تماس با مشتریان احتمالی استفاده می­کردند. رسانه­ های اجتماعی راهی برای ارتباط برقرار کردن با تعداد بسیار زیادی از مشتریان احتمالی را ارائه می­ دهد.معمولا جزئیات بیشتر و راه­های ارتباطی بیشتری را برای هر شخص پیش روی شما می­ گذارد.

بهترین آنها، این است که رسانه­ های اجتماعی این امکان را فراهم می­کند که شما جستجوهای بسیار هدفمند انجام دهید. شما را دقیقا با آن دسته از مشتریان احتمالی که دقیقا بدنبال آن هستید ارتباط می­ دهد.

با این وجود، من افراد زیادی را می­بینم که از رسانه­ های اجتماعی بعنوان پایگاه­ داده­ی مشتریان استفاده می­کنند نه چیزی بیشتر. این یک اشتباه جدی است چراکه چیزاهای بسیاری وجود دارد که از طریق رسانه­ های اجتماعی می­توان بدست آورد.

رسانه های اجتماعی باعث می­شود که شما افراد را به خود مشغول کنید.

فروش سنتی به علاقه­ ی مردم و اینکه آنها زمان کافی برای پاسخ به تماسهای شما را داشته باشند متکی بود. اگر شما در زمان نامناسب با آنها تماس بگیرید، مشتری احتمالی شما آماده­ی پاسخگویی به شما نخواهد بود. این به معنای این است که شما این فروش را از دست خواهید داد.

همانطور که در ادامه می ­بینید، رسانه­ های اجتماعی حول فروش دشوار نمی­ گردند. بلکه فرصتی برای ایجاد رابطه با مشتریان احتمالی را فراهم می ­آورد. می­توانید زمانی را برای شناخت یکدیگر صرف کنید. با اقدامی درست و بجا میتوانید مشتریان احتمالی را ترغیب کنید: کسی که به رویکرد فروش شما علاقه دارد.

طبیعتا، شما هنوز نیاز به یک مشتری احتمالی دارید که رویکرد نخستین شما را بپذیرد. در این قسمت نیز رسانه­ های اجتماعی مفید واقع می­ شوند؛

رسانه ­های اجتماعی راهی مناسب برای صحبت با مشتری احتمالی است.

بسیاری از افراد اینکه از طریق رسانه­ های اجتماعی با شما آشنا شوند را بیشتر از دیگر کانالها می­ پسندند. روزانه داستان­های زیادی مبنی بر اینکه فروشنده نمیتواند با مشتری احتمالی از طریق تلفن ارتباط برقرار کند را می­شنوم. با این وجود همین مشتریان احتمالی خیلی سریع با رسانه­ های اجتماعی ارتباط برقرار می­ کنند.

اغلب وقتی شما نمی­توانید از راههای دیگر با افراد ارتباط برقرار کنید، رسانه­ های اجتماعی مسیر جدیدی را برای شما باز می ­کند.

در اینجا مثالی از اینکه چگونه از طریق رسانه­ های اجتماعی توانستم یک فروش غافلگیرکننده داشته باشم را بیان می­کنم:

من به تازگی با فردی از طریق توییتر ارتباط برقرار کردم. صادقانه بگویم، من واقعا فکر نمی­کردم توانسته باشم با این شخص ارتباط برقرار کرده باشم. اما مشخص شد که او تمام عملکردهای من را مشتاقانه دنبال می­ کند. وی  به آنچه در رسانه­ های اجتماعی می­گفتم علاقه­مند شده بود و خواستار پیداکردن فرصت­های بیشتری برای کار با من بود. هم­اکنون او یکی از مشتریان باارزش من شده است. من از طریق کمی فروش سنتی توانستم او را از یک مشتری احتمالی به یک مشتری تبدیل کنم. اقدامات بجا در رسانه­ های اجتماعی همه این کارها را برای من انجام داد. این یک فروش بسیار آسان بود.

اگر فروش در رسانه­ های اجتماعی به این آسانی است، ممکن است بعضی از شما این سوال را بپرسید:

آیا این بدین معناست که فروش سنتی منسوخ است؟

مهم است که بیاد داشته باشید رسانه­ های اجتماعی تنها یکی از ابزارهای فروش است. یک مسئله مهم این است که من شما را ترغیب می­کنم که زمانی را صرف انجام این کار کنید. اما نباید بعوان تنها مسیر فروش در نظر گرفته شود. باید زمان مناسبی را برای  برای پرورش مشتریان احتمالی گذاشت. اما لزوما تنها مسیر سریع فروش نخواهد بود.

همچنین متوجه می­شوید که همه ­ی مشتریان احتمالی شما علاقه­ مند به رسانه­ های اجتماعی نیستند. پس باید از کانال­های مختلف فروش استفاده کنید تا به حداکثر موفقیت دست یابید.

اما، همانطور که جهان به تغییر ادامه می­ دهد، تعداد مشتریان احتمالی که با رسانه­های اجتماعی ارتباط نداشته باشند کمتر و کمتر می­شوند. رسانه­ های اجتماعی در دنیای فروش نقش بسیار مهمی را بازی می­ کنند.

به همین دلیل بسیار مهم است یاد بگیریم چگونه با استفاده­ی درست از رسانه­ های اجتماعی بتوانیم به فروش خوب دست یابیم.


اخبار مرتبط با این خبر
ردیفتیترتاریخ
1 دلایل استفاده از رسانه های اجتماعی در فروش ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ خرداد


نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :