وقتی که شما چگونگی بازار و موقعیت کسب و کارتان را در نظر می گیرید، همیشه یک واقعیت ساده را به خاطر داشته باشید: مشتریان، شما را به این منظور می خواهند که شرکت و زندگیشان را بهتر کنید.
آیا بازاریابی شما به وضوح به آنها می گوید که چگونه میتوانید این کار را درست انجام دهید؟ یا شما صرفا به آنها حقایقی را در مورد مرغوبیت محصولات و ایده های خود به آنها میگویید و امیدوار خواهید بود که تیرتان به هدف میخورد؟ اگر میخواهید بازاریابی ساده ای را بمنظور تاثیر و بازده بیشتر انجام دهید،زمان آن فرا رسیده که ارزش خود را بفروشید. به عبارت دیگر، باید از بازاریابی که بیش از حد در مورد شرکت و محصول شما طوفان بپا می کند دست بکشید، و تمرکز خود را بر فروش ارزشی که می توانید برای مشتریان خود داشته باشید، بگذارید.
نشان دهید که چگونه میتوانید برای مشتریانتان، موفقیت به ارمغان آورید
مخاطبان یک چیز از خود می پرسند: "آنها برای من چه دارند ؟" به یاد داشته باشید، مشتریان روزانه شاهد بسیاری از پیامهای بازاریابی هستند. از رسانه های اجتماعی تا تلویزیون و بیلبوردهای تبلیغاتی، همه ما متناوبا تعدادی پیامهای بازاریابی را در روز می بینیم. اگر میخواهید شما در بین این همه شلوغی برجسته باشید، تمرکز خود را بر روی برجسته سازی ارزشی که می توانید در اختیار مشتریان قرار دهید بگذارید. بجای اینکه تنها مانند دیگر برندها نادیده گرفته شوید، مستقیما درمورد نیازهای آنها صحبت کنید.این پیام شما به یک پیام مرتبط تبدیل خواهد کرد.
مخاطبانتان را درک کنید
اگر می خواهید به مشتریانتان نشان دهید که چه ارزشی برای آنها دارید، شما باید درک کنید که آنها که هستند و چه می خواهند. نقاط ضعف آنها چیست؟ با چه مشکلاتی مواجه هستند که شما می توانید به حل آن کمک کنید ؟ پاسخ به این سوالات شما را به قلب آنچه کسب و کار شما می توانید برای آنها انجام دهد، هدایت می کند.
اطلاعات آماری مانند سن، وضعیت حرفه ای و غیره به شما در این تلاش کمک می کند، اما برای درک واقعی مشتریان و نیازهایشان، باید عمیقتر حفاری کرد و آنچه که آنها را نگران می کند را دریافت و اینکه شما چه کاری در این باره از دست شما بر می آید.
شما در وهله اول با نگاه به عبارات جستجو و جایی که این ترافیک از آن میآید، درمی یابید که چه چیز مشتریان را به سمت کسبوکار شما سوق می دهد و همچنین اتصال به رسانه های اجتماعی ، برای پیدا کردن آنچه مشتریان در مورد مشکلاتشان صحبت می کنند و نیاز به حل آن دارند.
تمرکز بر مزایا
واضح است در حال حاضر بازاریابی شما نیاز به تمرکز بر منافعی دارد که می توانید به مشتریان خود ارائه دهید و آنچه که آنها نیاز دارند، نه در لیستی از ویژگیها یا مشخصات. اما،این واقعا به چه معناَست؟ برای مثال شما نرم افزاری را می فروشید که معیارهای جامعی از چاپ را ارائه می دهد .این معیارها خود،جزئی از ویژگیهاست."معیارهایی که به در درک کسب و کار شما کمک می کند" زمانیکه نوبت به فروش مزایایی برای مشتریان می رسد، اجازه دهید بفهمند که این معیارها میتواند در افزایش درآمد کسب و کار چاپخانه ی آنها ، و یا ذخیره زمان صرف شده در تجزیه و تحلیل معیارهای پیچیده و آزاد کردن آنها برای تمرکز در کسب و کارشان کمک میکند.
مشتریان در انتظار شما هستند که مشکلاتشان را حل کنید. به وضوح نشان دهید که چگونه میتوانید این کار را انجام دهید و یک پیام بازاریابی واقعی بسازید ، فروش و شهرت خود را بسادگی افزایش دهید.