برای نخستین بار ودراقدامی تعجب برانگیز! مدیر نمایشگاه دروپا(که مجموعه ای کاملا تجاری است) با فرستادن پیامی تاسیس انجمن علمی و فناوری صنعت چاپ را به اعضای این انجمن تبریک گفت.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی صنعت چاپ و بسته بندی ایران، در حاشیه برگزاری همایش جایگاه علوم و فناوری چاپ ایران، نامهای توسط خانم آزل وار به نمایندگی از خانم سابین گلدرمان، مدیر نمایشگاه دروپا قرائت شد. در این نامه که بیشتر شبیه تبلیغ نمایشگاه دروپا بود تا پیام تبریک، خانم گلدرمان تاسیس انجمن علمی فناوری را به اعضای این انجمن تبریک گفت و از این که در افتتاحیه این انجمن حضور نداشته ابراز تاسف کرد. متن نامه به شرح زیرا است:
دروپا 2016، در مسیر موفقیت، در انتظار استقبال از شما
«خانمها و آقایان!
اندک زمانی کمتر از یک سال قبل از شروع بکار، دروپا 2016 برای موفقیت طراحی شد و انتظار میرفت که تمام فضای نمایشگاه به فروش برسد. بازیگران جهانی و در کنار آنها تمام صنعت جهانی ، دروپا را به عنوان یک نمایشگاه تجاری بین المللی پیشرو و بلا منازع برای چاپ و ارتباطات چند رسانهای تلقی میکنند. شاهد این مطلب، تعداد زیادی از تامین کنندگانی میباشند که فضای بیشتری نسبت به نمایشگاه دروپا در 2012 رزرو کرده بودهاند.
تحت عنوان «پیوند با فردا» دروپا 2016 به عنوان تنها نمایشگاه تجاری بینالمللی تلقی میشود که در بک نگاه کلی تصویر کاملی از ارزش کل زنجیره را به نمایش میگذارد.
در نمایشگاه دوسلدروف بازدیدکنندگان میتوانند آخرین فناوریها را به صورت زنده و عملی مشاهده نمایند. مسوولین نمایشگاه کار گسترده و فشرده نصب ماشین آلات و سیستمها را در 19 سالن نمایشگاه انجام دادهاند. ابتکاراتی در تمامی این 19 سالن و در هر غرفه انجام شده است. اینجا جایی است که در دروپا میدرخشد و تمامی برندههای نمایشگاهی از اطراف جهان در آن حضور دارند.
به عنوان بخشی از برنامه هماهنگ استراتژیک ما، توسعه «افقهای آینده» که باعث نمایان شدن عناوین اصلی دروپا میشوند، حائز اهمیت است. «افقهای آینده» با استفاده از «نقاط تماس» در سالنهای مختلف پیادهسازی میشوند. این نقاط میتوانند نمایشها یا سخنرانیهای ویژه درباره موضوعات کلیدی مختلف باشند، مثل چاپ و بسته بندی، چاپ سه بعدی، دستگاههای چاپ الکترونیک و یا چند کانالی، نکته بارز، پارک نوآوری دروپا در سالن 7 است که بار دیگر نقطه عطف نوآوریها با 6 موضوع جهانی آن میباشد. همچنین در این برنامهریزی، یک «پردیس علمی» وجود دارد که تسهیلات تحقیقاتی و دانشگاهها فرصت مییابند تا خود را مطرح سازند.
علاوه بر این موارد، فناوریهای آینده وجود دارد، از قبیل دستگاههای چاپ، چاپ سهبعدی، چاپ جوهری و لوازم صنعتی آنها. این فناوریهای جدید، محرک بازار بوده و فرصتهای بین المللی و پتانسیل رشد قابل توجهی، به ویژه در حوزه بسته بندی و چاپ صنعتی، ایجاد کرده است. بر اساس نظر شرکت Smithers Pira «انگلستان» ، فروش چاپ بسته بندی با رشد سالیانه 4 درصد تا سال 2018 به 970 میلیارد دلار خواهد رسید. همچنین علائمی از رشد در بخش چاپ صنعتی و حرفهای مشاهده میشود. از سال 2008، این بازار، که شامل فرآیند چاپ برای تولید سطوح تزئینی و لامینت، سرامیک، شیشه، قطعات اتومبیل، کالاهای تجملی یا محصولات الکترونیک است، به میزان 13.4 درصد رشد داشته و در سال 2013 حجم آن به 43.7 میلیارد دلار رسیده است. متخصصان شرکت Infor Trends در حال حاضر بازار 100 میلیارد دلاری را پیشبینی میکنند. بازار چاپ سهبعدی نیز همچنان رو به رشد بوده است. حجم این بازار جهانی در حال حاضر در حدود 2.2 میلیارد دلار است. «انجمن مهندسان مکانیک آلمان» نرخ رشد سالیانه 25 درصد را پیشبینی میکنند. ما از این پتانسیل بسیار خرسندیم و این مساله در بازنگری استراتژیک خود در نظر میگیریم.
ارزش افزوده اصلی با برنامههای تخصصی جامع در زمینههای کلیدی «پارک نوآوری دروپا» ، «مکعب دروپا»، و «نقاط تماس» تحقق مییابد. در اینجا یازدیدکنندگان میتوانند درباره فناوریهای آینده و آخرین نوآوریها و کیسهای موفق تجاری یا رسانهای موضوعات خوبی پیدا کنند. یقینا برنامه سخنرانی در مکعب دروپا از سوی پیشروان صنعت، آیندهنگران، صاحبان اندیشه از سایر صنایع، به صورت بارز ارائه خواهد شد.
در زمانی که صنعت ما این تغییر و درگرگونی شدید را تحمل میکند، آنچه لازم است، جهتگیری درست است. اگر امروزه بخواهید در تجارت موفق باقی بمانید، یا اگر به دنبال ایدههایی برای مدلهای تجاری جدید و پایدار هستید از دروپا 2016 از 31 می تا 10 ژوئن ( 10 الی 20 خرداد) بازدید کنید تا بتوانید اطلاعات لازم را کسب نموده و خود را با آینده هماهنگ نمایید.»