آیا تابحال برای تمایز کسب و کار چاپتان با دیگران روش هایی را امتحان کرده اید؟
این امر به ویژه در یک بازار شلوغ که در آن بسیاری از بازارهای چاپ در حال سقوط هستند، بسیار چالش برانگیز است. ازنظر ارزشها ، موضوع روز هستند و مشغول شدن با آن میتواند فرصتهای اطراف را تحت الشعاع قرار دهد.
اگر شما به دنبال ایده برای تمایز کسب و کار چاپ خود هستید، در اینجا چند نکته را برای شما یادآور می شوم :
تخصص فنی
یکی از بهترین راههایی که خود را می توانید متمایز سازید این است که کارشناسان فناوری اطلاعات (IT) را به منظور توسعه خدمات جدید برای مشتریان ، استخدام کنید. این ممکن است به طراحی وب سایت، تجارت الکترونیک، و یا استخراج اطلاعات از مشتریان شما منتهی شود که به بهتر شدن بازار محصولات و خدمات شما کمک می کنند. همه ی این راهکارها نیاز به کارشناس IT دارد و همه ی توزیعکنندگان چاپ مایل به سرمایهگذاری در آن زمینه نیستند، اما اگر شما مایلید، میتوانید مهارتهای فنی خود را به سطحی برسانید که شما را در این رقابت متمایز سازد.
تخصص بازاریابی
شما ممکن است بخواهید بر روی کارشناسان بازاریابی سرمایهگذاری کنید که توانایی برقراری ارتباط و تعامل با مشتری را داشته باشند. بازاریابان کلمات و طرز سخن گفتن مخصوص به خود را دارند و اگر شما شخص مناسب را بیابید، آنها میتوانند با مکالمات بازاریابی استراتژیکی با مشتریان شما برقرار کنند. بازاریاب شما میتواند در استخراج اطلاعات پشتیبانی و تجزیه و تحلیل داده ها شما را یاری دهد و همچنین میتواند خدمات و مهارتهایی را ارائه دهد که بسیاری از شرکتها حاضر نیستند برای این کار بودجه ای اختصاص دهند. با استفاده از تخصص بازاریابان می توانید مشتری را جذب کرده و همچنین نام و آوازه ی شما به سطح جدیدی ارتقا مییابد که باعث افتراق شما در این رقابت خواهد شد.
طراحی گردشکار
این شبیه به تخصص فنی است. بسته به مشتری، شما ممکن است اولویت را به تخصص فنی و یا بازاریابی دهید. هنگامی که با تخصص فنی همگام شوید، در مورد چگونگی گردش کار مشتری خود ، بابکارگیری نرمافزارهایی برای اجرای بهبود روند کار صحبت کنید.می تواند برنامههای سفارشی برای کامپیوتر،برنامه های کاربردی برای iPad، و یا برنامههای کاربردی برای تلفن همراه باشد. هنگامی که شما توانایی طراحی مجدد گردش کار برنامهی کسب و کار مشتری خود را داشته باشید، شما ارزشی را برای خود ساخته و در بین رقبا متمایز خواهید شد.
شفافیت
ارائه خدمات و عملکرد شفاف را به عنوان برون سپاری فرآیند کسب و کار شرکت در نظر بگیرید. بسیاری از فعالان چاپ برنده کسب و کار میشوند چرا که آنها مایلند فاکتوری را از تولید کننده خود با جزئیات کلی به مشتری ارائه دهند، به این ترتیب، مشتری اطمینان حاصل می کند که محصول یا خدمات را با قیمت مناسب و از شما دریافت می کند.
شرکای جدید
اگر چاپخانه کوچکتری دارید، شما هم میتوانید به ارائه این خدمات و افزایش تخصص خود با اتصال به شرکای خدمات بپردازید. این شریکان خدمات میتوانند در صورت لزوم شما را موقعیتی قرار دهند که جلوتر از زمان حرکت کنید و به هر طرف این معامله بهره برسانید. کمی ترسناک به نظر میرسد، اما با کارهای موقت یک چاپخانه دار هیچ تفاوتی نمی کند. شما ارتباط با مشتری را حفظ می کنید و مشتریان به شما اعتماد می کنند که با وجود این تخصص ، راهکارهای جدید برای آنها به ارمغان آورید، می خواهد آنها برای شما به طور مستقیم کارکنند یا نه. باز هم، این یک راه عالی برای تمایز در چاپخانه ی شماست.
راههای بسیاری برای ایجاد تمایز بین کسب و کار چاپ شما و دیگران وجود دارد.
کلید موفقیت این است که بر این باور باشید که برای برد در این رقابت و حفظ مشتری قرار نیست که همرنگ جماعت شوید.اگر با شریکان جدید آغاز کنید لازم نیست سرمایهی زیادی را بگذارید.
شما از چه روشهای برای تمایز از رقبا در کسب و کار چاپتان استفاده می کنید؟