پایگاه اطلاع رسانی صنعت چاپ ایران
سمینارهای صنعت چاپ کاربردی نیست

یک چاپخانه دار تهرانی گفت: سمینارهای صنعت چاپ کاربردی نیست زیرا صحبت های مطرح شده تنها به درد کتاب های آموزشی می خورد و قابلیت پیاده سازی در بازار را ندارد.

 علیرضا صالحی که مدت ها به عنوان یک چاپخانه دار در تهران فعالیت می کند در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی صنعت چاپ و بسته بندی ایران اظهار کرد: هیچ وقت سمینارهای صنعت چاپ همسو با موضوع سمینار پیش نمی رود و این یکی از ضعف های برنامه های صنعت چاپ است زیرا کسانی که در این برنامه ها شرکت می کنند برای آن موضوع خاص در سالن حاضر شده اند اما شنونده موضوع دیگری می شوند.

وی ادامه داد: بیشتر صحبت هایی که بیان می شود صحبت هایی است که در کتاب های درسی وجود دارد و اگر فردی هم تحصیل نکند می تواند این مطالب را از مجلات تخصصی بخواند اما باید به این نکته توجه کرد که بازار حرف خودش را می زند و صحبت بازار با کتاب درسی متفاوت است.

این چاپخانه دار تهرانی با اشاره به کاربردی نبودن صحبت های مطرح شده گفت: همه در بازار می دانند که چه چیزی باید تولید کنند و تنها 10 درصد هستند که از وضعیت بازار خبر ندارند و به ورشکستگی می خورند اما به قدری امکانات کم  و مشکلات زیاد است که کاری انجام نمی شود.

وی ادامه داد: وقتی که نمایشگاه چاپ را در ایامی برگزارمی کنند که سر چاپخانه داران به شدت شلوغ است و از سوی دیگر همه در شش ماه اول وقت خالی دارند اما نمایشگاه نیست این یعنی مدیران ما افرادی هستند که هیچ توجهی به وضعیت بازار ندارند و نمی دانند که در بازار هر کس به دنبال بهتر شدن است.

صالحی در پایان اظهار کرد: صنف در حال حاضر با دو مشکل برنامه ریزی نادرست مدیران و مشکلات صنفی روبه رو است و مدیران کارهای عمرانی انجام نمی دهند و تنها به فکر این هستند که بخشی از بودجه را در کارهای نمایشی خرج کنند و سمینارهای بدون برنامه نیز بخشی از این بی برنامه گی هاست.

منتشر شده توسط ایپینا در تاریخ ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ آذر
کدخبر:822منبع:ایپیناتاریخ انتشار:۱۳۹۳ بيست و ششم آذرلینک خبر: http://www.baketabonline.ir/Pages/News-822.aspx