پایگاه اطلاع رسانی صنعت چاپ ایران
میزان فروش این نمایشگاه در مقایسه با نمایشگاه حضوری کتاب تهران اصلا قابل مقایسه نیست

احمد زند، مدیر فروش انتشارات افق درباره نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران در جلب توجه مردم و ایجاد شور و هیجان نسبت به کتاب نقش بسیاری داشته است و با وجود نقص‌هایی که در برگزاری آن وجود دارد اما آثار مثبت آن را به وضوح می‌بینیم.

 وی با اشاره به نقص‌های سایت نمایشگاه افزود: سایت نمایشگاه مجازی کتاب بسیار ضعیف بوده و سرعت آن بسیار پایین است و به نظر می‌رسد این کار چندان با برنامه‌ریزی قوی انجام نشده و صرفاً هدف برگزاری نمایشگاه بوده است. با وجود اینکه نمایشگاه رو به پایان است سرعت آن قدری بهتر شده است. اما باز هم با خطا‌های مختلفی در هنگام جست‌وجو مواجه می‌شویم.

وی در ادامه بیان کرد: میزان فروش این نمایشگاه در مقایسه با نمایشگاه حضوری کتاب تهران اصلا قابل مقایسه نیست و این میزان را می‌توان یک‌دهم فروش نمایشگاه حضوری دانست اما باز هم در این وضعیت بد نشر، بسیار خوب بوده و با استقبال مخاطبان مواجه هستیم، به طوری که سفارش‌های زیادی را دریافت کردیم که انتظار نمی‌رفت.

زند برپایی نمایشگاه مجازی کتاب تهران را ایده خوبی دانست و ادامه داد: این نمایشگاه نخستین تجربه در این گونه نمایشگاه‌هاست و نقص‌های آن نیز طبیعی است اما با برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تر می‌توانستند از بسیاری از آن‌ها بکاهند. به عنوان مثال یکی از نقص‌های مهم نمایشگاه مجازی غیر از سرعت پایین این است که موجودی کتاب‌ها از طریق سایت خانه کتاب به‌روز می‌شود، بنابراین تازه‌های نشر با فاصله زمانی به سایت افزوده می‌شوند و مخاطب با لیست به‌روز کتاب‌ها مواجه نیست پس ممکن است کتابی به تازگی منتشر شده باشد، اما در سایت نمایشگاه موجود نباشد.

مدیر فروش انتشارات افق، با اشاره به عرضه بیش از یک هزار و ۵۰۰ عنوان از کتاب‌های این مرکز در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: نزدیک به ۱۱۰ عنوان از کتاب‌ها برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب عرضه شده‌اند.

منتشر شده توسط ایکنا در تاریخ ۱۳۹۹ شنبه ۱۱ بهمن
کدخبر:5879منبع:ایکناتاریخ انتشار:۱۳۹۹ يازدهم بهمنلینک خبر: http://www.baketabonline.ir/Pages/News-5879.aspx