پایگاه اطلاع رسانی صنعت چاپ ایران
چاپ صنعتی، شما اینجا هستید!

این روزها چند نگرش مختلف در حال تاثیرگذاری بر روی بخش های مختلف بخش صنعتی هستند. این نگرش ها عبارتند از: تقاضای پیوسته مصرف کننده در تمام بخش های صنعتی با رشد فزاینده در بخش هایی که به طور مستقیم تحت تاثیر الگوهای خرید مصرف کننده قرار دارند (مثل بسته بندی و تزئینات)

فناوری دیجیتال امکانی است برای دستیابی به بهره وری تولید و هم چنین چاپ هایی در تیراژ کم. در حال حاضر تولید سفارشی حدود 13% مجموع ارزش چاپ را شامل می شود.

در مقایسه با اوایل دهه 2000، شاید در سطح جهان رشد با افزایش کم تری همراه باشد و هم چنین فعالیت های اقتصادی کم تری را شاهد باشیم.

تقاضای برای سفارشی سازی و تمایلات مشتری در محصولاتی که بازتاب دهنده شخصیت و ارزش های آن ها هستند، این کار توسط پیشرفت های فناوری ممکن شده است.

فناوری اینکجت به سرعت در حال نفوذ به بازار تولید صنعتی است چرا که راه حل هایی ارائه می دهد که به تولید کنندگان صنعتی امکان می دهد که محصولات با کیفیتی خلق کنند و در عین حال، از مزیت های عملیاتی چاپ دیجیتال که در فناوری های چاپ معمولی وجود ندارد، بهره مند شوند.

علاوه بر بهره وری عملیاتی، فناوری دیجیتال باعث امکان تولید محصولاتی در تیراژ کم می شود که از نظر هزینه به صرفه هستند. در حال حاضر، چاپ به فرآیند تولید – آماده سازی کم تری نیاز دارد و موجودی کالاها به طور قابل توجهی کاهش یافته اند. صاحبان برندها و طراحان به راحتی می تواند در میان محصولات، مواد و فناوری های تولیدی تازه جستجو کنند، آن هم در حالی که در مقایسه با پیشنهادات تولید انبوه مورد نیاز، به سرمایه گذاری کم هزینه تری نیاز دارند. این محصولات که توسط اینترنت تغذیه می شوند، به تولید تقاضا برای مصارفی می پردازند که پیش تر برای مصرف کنندگان و کارآفرینان تجارت به تجارت در دسترس نبودند. علاوه بر ارائه مزیت های عملیاتی، این فرصت های بازار محور می توانند برای همه شرکت ها در هر اندازه ای، رشد پرمنفعتی به بار بیاورند.

یکی از بخش هایی که بیش تر از همه با فناوری دیجیتال ارتباط برقرار کرده است، چاپ تزئینی و کاربردی است. چاپ تزئینی یک بازار بزرگ است با مجموعه ای از مصارف مختلف که فرآیند انتقال به فناوری های دیجیتال را به طور کامل انجام داده است. حجم چاپ دیجیتال تمام بخش ها و کاربردها زیاد است (تقریبا 9 میلیارد متر مربع) و به سرعت در حال رشد است. در آینده، احتمالا تمرکز عمدتا بر روی سرامیک، نساجی، لمینت و چوب، و شیشه خواهد بود.

 

منتشر شده توسط print4all/ایپینا در تاریخ ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۵ تير
کدخبر:3903منبع:print4all/ایپیناتاریخ انتشار:۱۳۹۶ بيست و پنجم تيرلینک خبر: http://www.baketabonline.ir/Pages/News-3903.aspx