English

چاپ هنوز یک تکنولوژی بسیار پویا در تبلیغات محیطی است

آرشیو خبر بازدید: 3458 کد مطلب: 806  

چاپ هنوز یک تکنولوژی بسیار پویا در تبلیغات محیطی است

سوسن ریاحی/myprintresource
استفان فریتاس، کارشناس ارشد بازاریابی انجمن تبلیغات محیطی امریکا OAAA) (انجمن تجارت ملی تبلیغات محیطی(OOH) گزارش می کند: تبلیغات محیطی به جزتبلیغات در تلویزیون و رادیو و سیستم عامل های اینترنت، شامل همه نوع تبلیغات می شود که همچنان قدرت بزرگ خود را به رخ همگان می کشد.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر ساعت 07:33

 در صنعت تبلیغات محیطی طی 17 دوره متوالی گذشته رشد درآمد دیده شده ­است که همه ­ی رسانه­ ها بجز رادیو و تلویزیون کار خود را بخوبی انجام داده­ اند.

درآمد حاصل از تبلیغات محیطی در سه ماه دوم سال 2014 ، 08/ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که به گزارش OAAA) )  بالغ بردومیلیارد ویکصدوهفتاد میلیون دلار می شود. در میان 10 رده­بندی بالاترین درآمدها، بیشترین افزایش رشد عبارتنداز 19 درصد خرده ­فروشی، بیمه، املاک و مستغلات 13 درصد ، دولت، سیاست، و سازمانها 11 درصد، رسانه و تبلیغات 8 درصد، خدمات متفرقه و سرگرمی 5 درصد، خدمات و نمایندگی مجاز فروش خودرو 5 درصدو حمل و نقل عمومی، هتلها و اقامتگاههای تفریحی 3 درصد است.

 فریتاس اضافه کرد: " تحقیقات نشان می دهد که مصرف ­کنندگان، تبلیغات محیطی را یکی از بیادماندنی ­ترین نوع تبلیغات می دانند که منجر به فروش بیشترو ساخت برند می شود."

به همین دلیل است که برخی از بزرگترین برندهای جهان به سراغ تبلیغات محیطی می روند.

طبق گزارش OAAA  10 تا از برترین تبلیغ کنندگان که در سه ماه اول 2014 از تبلیغات محیطی استفاده کرده­اند عبارتند از: رستورانMcDonald Apple, Warner Brothers, Geico, Metro PCS, Verizon, AT&T, 20th Century Fox Pictures, Coca-Cola, Chase

 دلیل استفاده ی برندهای برتر جهان از تبلیغات محیطی، توانایی تعامل و هدف قرار دادن مصرف­ کنندگان است، به این دلیل که آنها  70% روز را بیرون از خانه سپری می کنند.

بااینحال تبلیغ ­کنندگان محلی هنوز بزرگترین سهم  برندها را در استفاده از رسانه تشکیل داده­ اند.

تبلیغات محلی مخلوط قدرتمندی از فرمتها و مکانها است که به تجارت­های محلی و برندهای ملی برای رسیدن مصرف­کنندگان به هدفشان در هنگام خرید کمک میکنند.

کسانی که به دنبال گسترش و یا ورود به بازار هستند باید نسبت به زمان حساس باشند و به افزایش تعامل دوطرفه بپردازند تا مصرف­کنندگان راهی را برای ارتباط برقرار کردن با تبلیغات بیابند.

 مک­ آلپین مدیر ارتباطات تبلیغات شرکت لامار می گوید: به طور کلی، مشتریان ما به دنبال ایجاد یک تجربه به یادماندنی هستند. این چیزی­ است که در نهایت منجر به رسمیت شناختن نام تجاری می شود. این شرکت یکی از برجسته­ ترین ارائه­ دهندگان تبلیغات محیطی با فضای تبلیغاتی در ایالات متحده، کانادا، و پورتوریکو است. محصولات تبلیغاتی این شرکت  درهردو فضای شهری و روستایی واقع شده است. شما هنگام رانندگی بین شهرها یا درحال قدم زدن در پیاده­رو با آنها برخورد خواهید کرد.

وی افزود: زمانی که ما با صاحب یک تجارت کوچک که برای اولین بار تبلیغات انجام می دهد، یا با یک برنامه ­ریز مجرب رسانه که به دنبال راههایی برای تکمیل برنامه­ ی رسانه ­ای مشتریانش است، کارمی کنیم محصولات و خدمات متنوعی را ارائه می دهیم که به تبلیغ ­کنندگان کمک می کند تا به اهدافشان دست یابند و برنده­ی رقابت شوند. تمرکز ما بر روی تجربه مصرف­ کننده است و ما ارتباط نزدیکی با مراجعه­ کنندگان برقرار می کنیم که به نتیجه برسد و به فراتر از انتظاراتشان دست یابد.

لامار  طیف گسترده­ای از تبلیغات محیطی در فرمت­های رسانه ­ای را ارائه می دهد که شامل بیلبوردهای تبلیغاتی (بولتن، پوستر ، پوسترها Jr و wallscape)همچنین در زمینه ­ی  بیلبوردهای دیجیتال حمل و نقل (اتوبوس، راه آهن، نیمکت، ایستگاه، و فرودگاه)است.

گسترش مستمر سیستم­ عامل ­های دیجیتال در سراسر فرمتهای تبلیغات محیطی راههای موثر بیشتری را برای رساندن پیام تبلیغ­ کننده به مصرف کننده در محیط رسانه­ های گسترده ­ی امروزه ارائه می دهد.

گلن فدر، مدیر، توسعه تجارت برای انجمن تبلیغات بین­ المللی می گوید: تبلیغات دیجیتال یکی از بخشهای مورد علاقه­ ی شرکت تبلیغات ماست.

بررسی­های اخیر از شرکت­های تبلیغاتی که در نمایشگاه بین ­المللی تبلیغات ISA  شرکت کردند ،نشان داده ­است که 43 درصد از مشتریان درمورد راه ­حلهای تبلیغات دیجیتال پرسیده­ اند.آنها همچنین اعلام کردند که بطور متوسط 12 پروژه­ی تبلیغات دیجیتال را در سال گذشته به اتمام رسانده­اند و انتظار می رود که این تعداد در سال آینده رو به افزایش باشد.

تبلیغات دیجیتال جایگزین تبلیغات سنتی نیست بلکه مکمل­ آن است.همچنین برای شرکتهای تبلیغات کوچک یا متوسط فرصتی خواهد بود که این راه­ حل­ها را به لیست خدمات خود اضافه کنند.

فدر  گلن گفت: "بسیاری از شرکت­های تبلیغات درحال حاضر مجموعه مهارتهای طراحی گرافیک و برند را دارند پس به سادگی می توانند از پلت ­فرم­های دیجیتال استفاده کنند. آنها همچنین با کاربران نهایی رابطه دارند، بنابراین  نیازهایی برای مشاوره فروش خواهند داشت. پس باید به کارکنانشان آموزش دهند تا مشاوره ی فروش را سطح بالا ارائه دهند.

فراترازاین، آنها واقعا نیاز دارند جنبه ­های کسب­ و­کار خود و اینکه به دنبال چه هستند را درک کنند در نتیجه خواهند فهمید چه کسی به آنها در این راه یاری خواهد رساند.

ایان دالیمور مدیر نوآوری تبلیغات و استراتژی لامار اظهار کرد: تجار از تبلیغات محیطی به منظور تکمیل بازاریابی اجتماعی و سیار استفاده می کنند تا مصرف­ کنندگان را به تعامل وادارند.NFC و کدهای QR تبلیغات دیجیتال در بین مصرف ­کنندگان محبوب هستند چون آنها را قادر می سازد که با برندها در ارتباط باشند. این نوع تبلیغات برای مکانهایی مانند  کیوسکها، ایستگاههای حمل و نقل عمومی و فرودگاه ها مناسب است، جایی که مصرف کننده بتواند صفحه ­ی نمایش دردسترسی داشته باشد تا بتواند با محتوای آن درگیر شود. برندها نیز از عناصر سه بعدی و طرحهای چشمگیر برای جلب توجه مصرف­کنندگان استفاده می کنند. به طور کلی، شرکت های B2C تمایل به استفاده از تبلیغات دیجیتال محیطی و NFC / QR  را دارند ، چرا که این نوع تبلیغات باعث جلب توجه بسیاری از مصرف کنندگان می شود. تقاضای بیلبوردهای دیجیتالی بویژه در میان خرده­فروشان  فروشگاههای خواروبار و شرکت­های صنایع غذایی و بسته بندی در حال افزایش است.

لامار همچنان به سرمایه ­گذاری در شبکه­ ی بیلبوردهای تبلیغاتی دیجیتال ادامه می دهد. در سال 2001، این شرکت اولین صفحه­ ی نمایش دیجیتال خود را در باتون روژ راه ­اندازی کرد وامروزه بیش از 2000 بیلبورد تبلیغاتی دیجیتال در سراسر کشور دارد. همچنین درسال گذشته تیم دیجیتالی خود را برای ارائه خدمات و پشتیبانی و شروع به تولید اشیا سه بعدی سفارشی به مرکز چاپ باتون روژ فرستاد. همچنین با شرکت­هایی مانند Blue Bite که پیشرو در ارائه خدمات بارازیابی تلفن­­ همراه هستند، شروع به همکاری کرده­ اند تا انتخابهای بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهند و ارزش کار خود را بالا برند.

از جمله پروژه ­های تبلیغاتی جالب­تر لامار پروژه ­ی Highmark  است که به تازگی یکی از ایستگاههای اتوبوس خود را در پیتسبورگ به یک استادیوم فوتبال کوچک برای طرفداران استیلرز تبدیل کرده­ است.

همچنین یک بیلبورد سه ­بعدی در لیتل راک غرب، آرکانزاس برای انجمن ارتودونسی Vondran یک ردیف دندان سه­ بعدی  برجسته نصب کرده­اند و رفلکتورهایی برای افزایش دید در روز در آن تعبیه کردند، همچنین با قرار دادن لامپ­های LED  در پشت آن باعث می شود که دندانها در شب کاملا بدرخشند و باعث می شود که تمام بیلبورد در همه ­ی زمانها قابل مشاهد باشند.

فریتاس اشاره کرد: بیلبوردهای سه ­بعدی همیشه پرطرفدار و چشم­ نواز بوده ­اند و نشان دهنده ­ی پتانسیل خلاق بدون مرز تبلیغات محیطی است. این روند در میان برندها با تحریک مشتریان توسط طراحی­ ­های چشمگیر دنبال می شود. وی همچنین افزود تبلغات محیطی یک بوم نقاشی ایده­آل برای ایده­های بزرگ است. خبر خوب برای ارائه­­ دهندگان گرافیک این است که چاپ هنوز یک تکنولوژی بسیار پویا در تبلیغات محیطی است. اکثر مکانهای تبلیغات محیطی، صفحه ­ی نمایش ثابتی دارند. آنها نیاز به چاپ با فرمت بزرگ و کیفیت بالا دارند.اکثر مصرف کنندگان خانه را بدون تلفن هوشمند خود ترک نمی کنند، تبلیغات چاپی می تواند به اندازه­ی تبلیغات دیجیتال خلاقانه عمل کنند با ارائه محرکهای کلیدی برای شناسایی آدرس وبسایت، که بتوانند از آن بازدید کنند یا تراکنشی را انجام دهند.


,


نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :