تیم فوتبال کانزاس سیتی شفز (Kansas City Chiefs) با همکاری BASF، آرامارک (Aramark) و مزرعه همپتون (Hampton) بعنوان بخشی از فعالیت های خود، به توسعه و ارائه بسته بندی های کامپوزیتی برای فروش بادام در استادیوم اروهد (Arrowhead) اقدام نموده اند.
وقتی به صنعت چاپ و بسته بندی فکر می کنید، قطعا فوتبال آمریکایی اولین چیزی نخواهد بود که به ذهن شما خطور نماید. اما به لطف باشگاه کانزاس سیتی شفز، این ذهنیت در آینده تغییر خواهد کرد. استادیوم خانگی این تیم با نام اروهد، اولین مکان ورزشی است که در آن بادام زمینی را در بسته بندی های کامپوزیتی به فروش می رسانند.
ظاهری جدید برای تنقلات پرطرفدار
بعنوان بخشی از ابتکارات جدید این باشگاه در رابطه با حفاظت از محیط زیست ، این تیم ورزشی آمریکایی با نهاد BASF، مزارع آرامارک و همپتون همکاری نموده است. فعالیتهای آنها به هدف تبیین واجرای سیاستهای سبز و همچنین باهدف افزایش آگاهیها نسبت به تلاشهای مستمر در استادیوم اروهد انجام گردیده است.
بالاخره زمان آن فرا رسید، نوامبر 2017: کیسه های کامپوزیتی بادام زمینی روانه بازار شد و اکنون در سرتاسر زیرمجموعه ها و در فضای داخلی این باشگاه عرضه میشود. از این تاریخ به بعد پیش بینی میشود که سالانه در حدود 15000 کیسۀ بادام زمینی در استادیوم اروهد بفروش برسد و جای تعجب نیست که شرکا تصمیم گرفته اند تا پروژه خود را بر روی بادام زمینی آغاز نمایند.
کارل میتلمن، رئیس بخش ورزشی و سرگرمی موسسۀ آرامارک گفت :"از آنجا که بادام زمینی پرفروشترین محصول در رویدادهای ورزشی است، معرفی این کیسه های کامپوزیتی میتواند بازی را تغییر دهد."
آیا ارایه بستهبندیهای کامپوزیتی در محیط های ورزشی یک موفقیت چشمگیر است؟
تجارت بادام زمینی در محیطهای ورزشی تجارت لذتبخشی است و 18 ماه طول کشیده تا این کیسه های کامپوزیتی با استفاده از کامپوزیتهای معتبر BASF، پلیمرهای زیستی اکوویو (ecovio) و چسبهای اپوتال (Epotal) ساخته شده و روانه بازار گردد. این ابتکار به سود مصرف کننده ها نیز میباشد. نه تنها قیمت نسبت به محصولات قبلی افزایشی ندارد بلکه محصولات جدید قابل بازیافت هستند. تماشاگران با خیال راحت میتوانند کیسههای خالی را در استادیوم ریخته و یا روی صندلی خود بگذارند. بعد از مرحۀ آزمایشی، این کیسه های کامپوزیتی به مناطق دیگری از استادیوم اروهد نیز گسترش خواهند یافت.