English

اشتیاق آلمان ها برای از سرگیری روابط تجاری با ایران خیلی زیاد است

آرشیو خبر بازدید: 2959 کد مطلب: 3958  
نماینده شرکت نمایشگاهی مسه دوسلدورف:

اشتیاق آلمان ها برای از سرگیری روابط تجاری با ایران خیلی زیاد است

ایپینا
بدنبال خبر برگزاری نمایشگاه چاپ وبسته بندی با مشارکت دروپا واینتر پک در ایران ، گفتگویی انجام دادیم با نیلوفرپنکار رییس هیات مدیره شرکت فوژان راهبران ، نماینده رسمی و انحصاری شرکت نمایشگاهی مسه دوسلدورف در ایران و نظر وی را درباره این نمایشگاه جویا شدیم.
۱۳۹۶ يکشنبه ۸ مرداد ساعت 16:44


1.    لطفا کمی در باره حوزه فعالیت و ماموریت های شرکت فوژان راهبران آتی توضیح دهید:
با سلام ،شرکت فوِژان راهبران آتی نماینده رسمی/انحصاری چند شرکت نمایشگاهی آلمانی از جمله مراکز نمایشگاهی برلین، دوسلدورف، مونیخ و نمایشگاه های اسباب بازی و نوشت افزار نورنبرگ در ایران است. ماموریت ما این است که تولیدکنندگان، تجار، صنعتگران و صاحبان مشاغل کشورمان را با نمایشگاه های تخصصی که در آلمان برگزار می شود، آشنا کنیم. آنان را تشویق و ترغیب و یا بهتر بگویم کمک کنیم تا بتوانند برای آشنایی با تازه های صنایع مورد نظرشان به نمایشگاه های آلمان که به حق می توان آنها را بهترین های جهان نام برد، سفر کنند. استحضار دارید که آلمان قریب 800 سال سابقه در امر اجرای نمایشگاه دارد و سالانه بیش از دو سوم از مجموع نمایشگاه های تخصصی جهان فقط در آلمان برگزار می شود، یک سوم باقیمانده می ماند و سایر کشورهای دنیا! به همان اندازه که لیبل ساخت کشور المان (Made in Germany) به هر ماشین و دستگاهی ارزش و اعتبار می دهد، نمایشگاه های آن کشور هم از این لیبل بهره می برند. آن ماشین آلات، تجهیزات، دستگاه ها و قطعاتی که لیبل (Made in Germany) را یدک می کشند، در رویدادهای در معرض جهان قرار می گیرند که بر پیشانی شان لیبل (Made in Germany) نصب شده است. ما از سال ها پیش افتخار داریم هم وطنان عزیزمان را از طرق مختلف با این عرصه آشنا کنیم.
اگرچه این روزها مسئولیت هایمان به لطف برجام و گسترش روابط مراکز نمایشگاهی با ایران کمی سنگین تر شده است. تا دیروز راه را برای ایرانی ها هموار می کردیم بروند آلمان، حالا برعکس! حالا به همکاران آلمانی مان (و در اینجا به طور مشخص از مسه دوسلدورف سخن می گویم)، به حکم وظیفه کمک می کنیم تا ورود شرکت های بین المللی به نمایشگاه های ایرانی را تسهیل بخشند.

2.    با توجه به نمایشگاه موسوم به IPAP که مهرماه در تهران- شهرآفتاب- برگزار خواهد شد،کمی در مورد این نمایشگاه توضیح بفرمایید.
نمایشگاه IPAP یکی از صدها پروژه ای است که مسه دوسلدورف همه ساله نه فقط در شهر دوسلدورف و در آلمان بلکه در بسیاری از کشورها برگزار می کند، از روسیه و آمریکا و تایلند و چین گرفته تا هندوستان و برزیل و ایران. استحضار دارید که مسه دوسلدورف به عنوان یکی از مجریان قدرتمند جهان سالانه پنجاه نمایشگاه تخصصی در شهر دوسلدورف برگزار می کند که 23 مورد آن طراز اول جهانی است. 8 شرکت تابعه و 73 دفتر نمایندگی در 136کشور دارد (که ما یکی از آنها هستیم) بیش از پنج هزار نمایشگاه در 60 سال اخیر اجرا کرده است. IPAP و pacprocess هم دو نمایشگاهی هستند که مسه دوسلدورف در اجرای مشابه آنها یعنی drupa و interpack شهرت جهانی دارد و با توجه به نیاز بازار و پتانسیل موجود در کشور پیش بینی می شود که با استقبال اهالی این صنایع به ویژه صنعت بسته بندی مواجه شود.

3.    آیا شرکت فوژان راهبران آتی هم در برگزاری این نمایشگاه مشارکت دارد؟
ما اساساً شرکت مجری نمایشگاهی نیستیم. در واقع ما بازوی نمایشگاه دوسلدورف در ایران هستیم. ما مجری خط مشی مسه دوسلدورف هستیم و به عبارتی جزئی از بدنۀ آن.

4.    با توجه به شرایط سیاسی کشور و کم رنگ شدن تحریمهای اقتصادی ، چقدر شرکتهای آلمانی را برای حضور در بازار ایران علاقمند می بینید؟
خیلی زیاد. همگی می دانیم که ایران و آلمان به طور سنتی همیشه دوست و شریک بوده اند. از قدیم الایام کلی دانشجوی تحصیل کرده از آلمان داریم. بسیاری مراوده تجاری با آلمانها داشتیم. آلمان سال های سال اولین شریک تجاری ایران بود، خلاصه که این قصه سر دراز داشت تا این که تحریم ها شروع شد... از زمان برجام و یا به فرمایش جنابعالی کمرنگ شدن تحریم های اقتصادی علیه ایران، حجم درخواست های شرکت های آلمانی برای ورود به بازار ایران فوق العاده افزایش داشته، متأسفانه بصورت درصدی نمی توانم چیزی بگویم. ولی برای مثال: در زمان تحریم ها، سوبسیدی که وزارت اقتصاد به شرکت های آلمانی برای حضور در نمایشگاه های ایرانی می داد قطع شد، که الان نه تنها از سر گرفته شده بلکه ظاهراً چند برابر شده، تعداد هیئت های اقتصادی که به ایران سفر می کنند حجم کار اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان را (که مسئول رسیدگی به این دست امور است) به طرز ناباورانه ای افزایش داده. من در بالا راجع به شرح وظایف شرکتمان توضیح دادم، ولی در اینجا یادم آمد اضافه کنم، به لطف برجام یک سرفصل جدید هم به کارهای ما اضافه شد: «اجرای همایش های تخصصی برای هیئت های تجاری آلمانی». در ماه های گذشته ما خودمان در چند بخش صنعتی مجری همایش هایی با حضور دست کم نمایندگان 8-7 شرکت آلمانی بودیم که می خواستند ماشین آلات و تکنولوژی هایشان را به شرکت های ایرانی بفروشند. خلاصه کلام این که اشتیاق آلمان ها برای از سرگیری روابط تجاری با ایران خیلی زیاد است و من این را به فال نیک می گیرم.

5.    بنظر شما چگونه می شود ارتباط بیشتری میان شرکتهای اروپایی و ایرانی برقرار کرد؟
به نظرم قدم نخست ایجاد بستر و فضای مناسب برای معرفی است؛ جلسه معارفه  که این اطلاع رسانی از طریق مختلف امکان پذیر خواهد بود. مثلاً ما از ساده ترین نوع اطلاع رسانی گرفته یعنی ارسال یک برگ اطلاعیه (فراخوان) به نشانی مشتری شروع می کنیم، تا درج خبر و آگهی در نشریه های تخصصی، مشارکت در نمایشگاه های داخلی، اجرای همایش های تخصصی، برگزاری میز گرد تخصصی، همایش های خبری، همکاری تنگاتنگ با انجمن ها، اتحادیه ها، نهادها، و ... به نظرم این همه می تواند راهگشا باشد. از طرفی اجرای نمایشگاه در داخل ایران و هدایت شرکت های بین المللی برای ورود به بازار ایران که هر یک نوآوری های صنایع خود را در معرض صنعتگر ایرانی قرار می دهند، نقش بسزایی در تعمیق ارتباط بین شرکت های اروپایی و ایرانی خواهد داشت، که بدیهی است ما یعنی مسه دوسلدورف این کار را می کنیم.


اخبار مرتبط با این خبر


نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :